نهادهای-امنیتی-از-تاجران-اخاذی-میکنند

شماری از تاجران و سرمایه گذاران ملی ادعا دارند که نهاد های امنیتی به بهانه های مختلف آنها را مورد بازرسی قرار داده و از آنها اخاذی میکنند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از تاجران ملی به شمول دلاور عرب که حدود سه ماه را بدون موجب در حبس به سر برده است امروز (شنبه ۲۶ اسد) طی کنفرانس مطبوعاتی حکومت را به بی پروایی و بی حرمتی در برابر تاجران متهم نموده می گویند که طی سال های متمادی حکومت تاجران را به عنوان پایه گذاران اقتصاد کشور ندانسته و نسبت به بی عدالتی و ناامنی های تاجران خاموشی اختیار کرده اند.

خان جان الکوزیٍ معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان در کنفرانس دادخواهی دلاور عرب می گوید که حکومت باید به امنیت و بی حرمتی ها نسبت به تاجران خاموش نباشند.

آقای الکوزی می افزاید که روزانه ده ها موارد خلاف در این کشور رخ می دهد اما به هیچ یک رسیدگی نمی شود اما نهاد های امنیتی به بهانه های مختلف در پی گیر انداختن تاجران هستند.

این تاجر ملی تاکید می کنند که ارگان های امنیتی همواره خواسته اند به بهانه های مختلف تاجران را با مشکلات زیادی روبرو کنند تا بتوانند از این راه از آنان پول دریافت کنند.

الکوزی هشدار می دهد اگر حکومت نسبت به قضیه دلاور عرب تاجر ملی که اعتبارش را از دست داده پیگیری نکند و خاموش باشد ما نیز خاموش نخواهیم بود.

خان جان الکوزی تصریح می کند که تاجران ۵۰ درصد سرمایه های بانک ها را تامین می کند اما حکومت هیچ گونه توجهی به مسایل امنیتی انان ندارد.

الکوزی افزود که دلاور عرب به چه جرمی ۹۵ روز در زندان سپری کرده است باید ارگان های عدلی و قضایی به این سوال پاسخ ارایه کنند و آبروی از دست رفته این تاجر را خودشان به او باز گردانند.

در همین حال خان محمد یکی از صرافان کابل خاطر نشان می سازد که دلاور عرب جرمی مرتکب نشده است  و بدون دلیل سه ماه را در زندان به سر برده است.

این صراف علاوه می کند که روزانه بی عدالتی و اتهام های زیادی علیه تاجران دست به دست می شود و تمام این اتهامات برای اخذ رشوه از تاجران است.

دلاور عرب که خود برای دادخواهی در این مراسم اشتراک نموده است می گوید از حکومت عدالت می خواهد که جرم وی برای دست گیری از سوی نیروهای امنیتی چه بوده است و باید حکومت پاسخ این پرسش را داشته باشد.

اقای عرب می گوید که یک مورد ساده ترافیکی منجر به زندانی شدن وی و از دست دادن آبروی او شده است که این کار خلاف قانون و اصول عدلی و قضایی است.

گفتی است که چند ماه قبل دلاور عرب یکی از تاجران ملی از شهر کابل به جرم حمل صلاح و واسکت های زرهی دست گیر و به مدت ۹۵ روز حبس گردید. اما هفته گذشته یک روز قبل از عید قربان بدون دلیل توسط رئیس جمهور آزاد شد.

 

نهادهای امنیتی از تاجران اخاذی میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد