نهادهای-دولتی-اطلاعات-را-انحصار-میکنند

از تصویب قانون دسترسی به اطلاعات ۲ سال میگذرد اما مردان حکومتی هنوز اطلاعات را به دسترس همگان قرار نمیدهد.

به گزارش افغان خبر: فهیم دشتی کمیشنر دسترسی به اطلاعات میگوید نهادهای حکومتی باید اطلاعات را به دست همگان و یکسان قرار بدهند.

به گفته آقای دشتی نهادهای حکومتی هنوز قانون دستری به اطلاعات را، دسترسی مطبوعات به اطلاعات میداند نه مردم به اطلاعات، در حالیکه این قانون برای همه اقشار جامعه میباشد که نهاد های مسئول در این زمینه مردم را همکاری کنند.

کمشنر دسترسی به اطلاعات میگوید که آنها طی سالهای گذشته ورکشاپ ها و زمینه های آموزشی برای کارمندان حکومتی راه اندازی کرده تا تمام نهادهای حکومتی آگاه باشند که اطلاعات مربوط همه اقشار جامعه میباشد و حکومت امانت دار اطلاعات است.

در همین حال غلام نبی فراهی وزیر دولت در امور پارلمانی میگوید رسانه‌ها با تکرار بعضی مسایل باعث صدمه زدن و شخصیت کشی به افراد حقوقی میشوند.

وزیر دولت در امور پارلمانی از رسانه‌ها خواست بیشتر به مساییل مثبت توجه کنند.

از سوی هم نور ولی خان نور کمیشنر دسترسی به اطلاعات میگوید که کمیسیون دسترسی به اطلاعات با 13 تن کمیشنران در تلاش آگاهی دهی به مردم و نهادهای حکومتی میباشد.

آقای نور میگوید که اکثر نهادهای حکومتی آگاهی لازم ندارد و اطلاعات را مربوط حکومت میداند و اطلاعات را با مردم شریک نمیسازد.

اما خبرنگاران میگویند که هنوز نهادهای حکومتی با خبرنگاران در قسمت شریک ساختن اطلاعات همکاری لازم ندارند.

مصطفی ساقی یکی از خبرنگاران میگوید حکومت از ریاست جمهوری گرفته تا دیگر نهادها با خبرنگاران رفتار خوبی ندارد و هر زمان که خبرنگاران خواسته معلومات مورد نیاز شان در زمان مشخص بگیرند همکاری نشده است.

خبرنگاران میگویند که خبرنگاران ولایتی بیشتر از معلومات دور نگهداشته میشوند تا گزارشگران مرکزی.

این خبرنگاران از حکومت میخواهد قانون دسترسی به اطلاعات را احترام داشته و آن را عملی کند.

نهادهای دولتی اطلاعات را انحصار میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد