نهادهای-مذاکره-کننده‌ی-صلح-معلومات-را-انحصار-میکند

نجیبه ایوبی رئیس کلید گروپ میگوید که رسانه ها در انزوای اطلاعاتی قرار میگیرند و نهادهای مذاکره کننده حکومتی و غیر حکومتی در مورد صلح اطلاعات را در انحصارخودشان قرار میدهد.

به گزارش افغان خبر: بانو ایوبی امروز چهار شنبه (24قوس) در" نشست ملی نقش و جایگاه رسانه در روند صلح و مصالحه" گفت که معلومات و اطلاعات امانت مردم است و مردم باید از مذاکرات که صورت می‌گیرد با خبر باشند.

رئیس کلید گروپ اطلاعات را حق مسلم مردم میداند و میگوید که اگر مردم از اطلاعات دور باشند شایعه‌های ساخته میشود که مردم را از حکومت دور می‌سازد.

بانو ایوبی گفت که رفتار غیر مسوولانه رسانه‌ها میتواند جامعه را به گمراهی بکشاند، او از رسانه ها خواست تا به اساس ارزش های رسانه‌ی احترام بگذارد و مطابق عقلانیت فعالیت کنند.

با این همه سیده مژگان مصطفوی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، رسانه ها را سکوی بلند برای دادخواهی و برابری میداند و میگوید که رسانه ها میتواند با تبلیغات مثبت شان به جامعه صلح بیاورد.

خانم مصطفوی گفت که رسانه باید به نیاز مردم توجه داشته باشد بخاطریکه جامعه امروزی افغانستان دچار جنگ و فقر است.

معین نشراتی از کمیت رسانه در کشور اظهار خرسندی کرد و گفت رسانه‌های کشور باید به فکر کیفیت و محتوای برنامه های شان باشند.

این مقام وزارت اطلاعات فرهنگ گفت که رسانه میتواند با آموزش به جامعه مشکلات و نا رسایی‌ها در امر مبارزه علیه خشونت ها، مبارزه علیه مواد مخدر، مبارزه علیه نفاق‌ها، کاهش مرض های ساری و آوردن فضایی صمیمیت به جامعه یاری نماید.

بانو مصطفوی گفت که رسانه امروز رهبری جامعه را به دوش دارد و باید بر اساس قوانین و معیارهای رسانه ی گزارش های صلح و گزارشگران صلح داشته باشند.

خانم مصطفوی گفت که مردم از رسانه ها روحیه میگیرند و باید رسانه ها این روحیه را در آوردن صلح و بر قراری صلح قوی نگهدارند.

از سوی مولوی خبیر یکی از عالمان دین میگوید که جنگ و تشنج امروزی در افغانستان به صورت تحمیلی به پیش برده میشود.

آقای خبیر گفت که رسانه ها باید با گزارش صلح جویانه اش این روند را به آرامی سوق دهد و مردم را از قربانی شدن این معرکه نجات دهد.

این عالم دین میگوید که بازیگران داخلی کشور باید به صورت ماهرانه این روند تشنج را به آرامی بیاورد و مردم را در سایه صلح دعوت کنند.

آقای خبیر گفت که رسانه باید در ایجاد وحدت و اخوت کار کند و حملات تبلیغی دشمنان را به صورت تاکتیکی دفع نماید.

نهادهای مذاکره کننده‌ی صلح معلومات را انحصار میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد