نگرانی-ها-از-خشکسالی-و-پیامدهای-آن

وزیر دولت در امور حوادث گفت که میزان بارنده‌گی نسبت به سال‌های گذشته ۶۱ درصد کاهش یافته و امسال برای مقابله با خشکسالی و کم‌آبی مبلغ ۱۳۵ میلیون دالر بودجه لازم است.

به گزارش افغان نیوز: نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور حوادث، در نشست کمیسیون عالی دولتی مبارزه با حوادث گفت که میزان بارنده‌گی نسبت به سال‌های گذشته ۶۱ درصد کاهش یافته و زراعت و مالداری آسیب دیده است و باید تدابیر جدی و فراگیر را روی‌دست بگیریم.

وزیر زراعت گفت که این وزارت به زودی علوفه حیوانی و گندم را در ولایت‌های غور، بادغیس و جوزجان توزیع می‌کند، مبلغ ۲۵۰ میلیون افغانی را در آینده نزدیک علوفه می‌خرد و برای تهیه ۲۰۰ هزار متریک تُن گندم آماده‌گی دارد.

براساس گزارش این وزارت، امسال برای مقابله با خشکسالی و کم‌آبی مبلغ ۱۳۵ میلیون دالر بودجه لازم است.

سید عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کننده‌گان نیز اعلام کرد که کار روی پلان اضطرارِ آب‌رسانی در ۲۰ ولایت کشور جریان دارد که برای تطبیق آن ۸.۶ میلیون دالر لازم است.

سپس، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به وزارت‌های زراعت و حوادث هدایت داد که یک گروپ کاری و هماهنگی متشکل از ادارات ذیربط دولتی و سازمان‌های‌ بین‌المللی را ایجاد کند تا به مشکلات خشکسالی رسیده‌گی عاجل نماید.

رییس اجراییه کشور به اداره ارگان‌های محل وظیفه سپرد که با تمام والی‌ها تماس بگیرد تا آماده‌گی‌های لازم را داشته باشند.

وی گفت که وزارت‌های حوادث، انکشاف دهات و زراعت مسوولیت دارند که به زودی پلان کاری و میکانیزم عملی را براساس چالش‌ها، نیازمندی‌ّ‌ها و منابع مورد نیاز نهایی سازند.

آقای عبدالله به گروپ کاری و هماهنگی نیز وظیفه سپرد که موضوع انتقال و توزیع کمک‌ها را در ولایت‌های مورد نظر زمان‌بندی و کارها را تقسیم کند تا هر اداره مسوولیت‌اش را به دوش گیرد.

نگرانی ها از خشکسالی و پیامدهای آن

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد