نیمی-از-جمعیت-افغانستان-زیر-خط-فقر-زندگی-می‌کنند

رییس برنامۀ غذایی جهان در افغانستان اعلام کرده که بیش از نیمی جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و اکنون گراف فقر از ۹ میلیون به ۱۳ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: زلتن ملیسیک، رییس برنامه‌ی غذایی جهان در افغانستان، روز سه‌شنبه (۲۴ میزان) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی غذا از افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان هشدار داد.

آقای ملیسیک گفت: «عدم مصونیت غذایی در افغانستان بسیار هشداردهنده است که در یک سال گذشته، شمار افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، از ۹ میلیون به ۱۳ میلیون نفر رسیده است.»

وی افزود که با وجود چالش‌ها، فرصت‌هایی نیز برای مصونیت غذایی در افغانستان وجود دارد که حکومت باید آن را در اولویت کاری‌اش قرار دهد.

بر اساس آمار رسمی اداره‌ی مرکزی احصائیه، جمعیت افغانستان ۳۱.۶ میلیون نفر است که از این میان ۵۴.۵ درصد آن‌ها زیر خط فقر زندگی‌ می‌کنند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد گفته است که اگر این نهاد برای مردم متضرر در افغانستان امدادرسانی نکند، این کشور با خطر احتمالی قحطی مواجه خواهد شد.

توبی لانزر، مسوول دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد به خبرگزاری فرانسه گفته است که این نهاد تلاش دارد تا کمک‌های بیشتری به ۲.۵ میلیون افغان که نیازمند مواد غذایی اند، کمک‌رسانی کند.

وی افزوده است که ۲.۵ میلیون افغان در یک شبانه‌روز فقط یک وعده‌ی غذا دارند که آن‌هم نان خشک و چای است.

این درحالی است که حکومت افغانستان دلایل عمده‌ی افزایش فقر را تغییر اقلیم و خشک‌سالی مطرح کرده و گفته است که برای مبارزه با فقر، تولیدات داخلی را افزایش می‌دهد.

نیمی از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد