نیوزیلند-دو-میلیون-دالر-به-کشاورزان-افغانستان-کمک-می‌کند

نیوزیلند قرار است دو میلیون دالر از طریق سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به بیش از ۹۴ هزار شهروند آسیب‌پذیر افغانستان کمک کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ریچارد ترنچارد؛ نماینده فائو در افغانستان، گفته‌است با این کمک، کشاورزان افغانستان می‌توانند در ولایت‌ها به بذر با کیفیت خوب برای تولید مواد غذایی دسترسی پیدا کنند.

این کمک‌ قرار است بیش‌تر در ولایت‌های قندوز، ننگرهار، پروان و میدان‌وردک توزیع شود.

یک سخنگوی دولت نیوزیلند گفته‌است: «فائو از معدود سازمان‌هایی است که توان فنی و ظرفیت ارائه خدمات برای بهبود وضعیت زندگی کشاورزان در افغانستان را دارد.»

آقای ترنچارد قبلا گفته‌بود: «وضعیت فاجعه‌بار است. دهقانانی که با آن‌ها صحبت کرده‌ایم تقریبا تمام محصول امسال‌شان از دست داده‌اند؛ بسیاری مجبور به فروش دام‌های خود شده‌اند، آن‌ها بدهی‌های سنگین دارند و پولی در بساط ندارند.»

وی افزوده‌است که «هیچ کشاورزی نمی‌خواهد زمین خود را ترک کند؛ اما وقتی غذا نداشته‌باشد، غله‌ای از برداشت قبلی نمانده باشد، بذری در مزارع نباشد و دام‌هایش از بین رفته باشند، چاره‌ای ندارد.»

این در حالی ا‌ست که سازمان ملل نیز بارها از فقر و بحران بشری در افغانستان خبر داده و خواهان کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شده‌است.

نیوزیلند دو میلیون دالر به کشاورزان افغانستان کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد