هفت-میدان-هوایی-محلی-عیار-می-شود

اداره مستقل هوانوردی ملکی می گوید، این اداره تلاش دارد تا سال ۲۰۱۹ هفت میدان هوایی محلی را در کشورعیار نماید.

به گزارش افغان نیوز: محمود شاه حبیبی، رئیس اداره مستقل هوانوردی ملکی امروز شنبه( 25 – قوس) درکابل، درنشست خبری پیرامون" دست آوردهای بخش هوانوردی درسال 1396 و برنامه های انکشافی سال 1397" گفت:« این اداره در بخش های مختلف دست آوردهای زیادی داشته وتلاش دارد تا سال 2019، هفت میدان هوایی محلی را عیار نماید.

آقای حبیبی افزود، در ولایت های" فراه، کندز، میمنه، زابل، نیمروز، خوست و تخار" میادین هوایی محلی عیار خواهند شد.

وی علاوه نمود، این اداره در بخش های مختلف" زیربنایی و میادین هوایی، هواشناسی، آموزش مسلکی و جمع آوری عواید از سال گذشته تا اکنون خدمات زیاد و موثر انجام داده است.

رئیس اداره مستقل هوانوردی ملکی خاطر نشان ساخت، این اداره رادارهای ملکی و نظامی را  در سال آینده نصب خواهد کرد و تمام سیستم های رادار ملکی و مخابره بصورت معیاری فعال خواهند شد.

وی تاکید نمود، درسال های گذشته هر فردی که در این بخش آموزش می دیدند، یک دوره آموزش شان را درخارج از کشور سپری می نمودند. اما از یک سال به این طرف افراد که آموزش می بینند بعد از دوره آموزش شان نیاز به خارج رفتن پیدا نکرده و بصورت مستقیم شامل کار می شوند.

به گفته آقای حبیبی، سطح مصوونیت پروازهای عبوری ازفضای افغانستان افزایش یافته و با ایجاد خطوط پروازهای جدید و خدمات ترافیکی بهتر، تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور افزایش خواهند یافت.

وی تاکید نموده است که در آینده اگر در پروازهای هر یک از شرکت های هوائی کشور تاخیر صورت گیرد، جریمه های نقدی خواهند شد.

وی همچنان در بخش های جمع آوری عواید این اداره می گوید: عواید این اداره مجموعا برای سال مالی 1396 مبلغ 4،836،877،291 افغانی در مقایسه با سال گذشته هدف تعین گردیده بود.

اما، در شش ماه اول سال مالی جاری مبلغ 2،713،464،579 افغانی عواید جمع آوری نموده است که درمقایسه با پلان شش ماه اول 6 درصد افزایش را نشان میدهد.

قابل ذکر است که اداره هوانوردی ملکی در گزارش یک ساله شان آورده است؛ این اداره تلاش دارد تا تمام خدمات هوانوردی ملکی را معیاری ساخته و اعتبار از دست رفته هوانوردی ملکی را دوباره احیا نماید.

این درحالی است که مسوولان کنونی اداره مستقل هوانوردی ملکی، اعتبار از دست رفته ی این اداره را بخاطر عدم عرضه خدمات شان درگذشته اعتراف نموده، و می گویند، در آینده هیچ نوع تاخیری در پروازها بوجود نه آمده و سطح مصوونیت و امنیت پروازها را افزایش خواهند داد.

هفت میدان هوایی محلی عیار می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد