هفت-میلیون-کودک-گرسنه-در-معرض-تهدید-کرونا-قرار-دارند

نهاد حمایت از کودکان می‌گوید که بیش از هفت میلیون کودک در افغانستان به دلیل شیوع کرونا در ماه آینده با کمبود مواد غذایی روبرو خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: نهاد خیریه جهانی حمایت از کودکان اعلام نموده که یک سوم جمعیت افغانستان از جمله ۷.۳ میلیون کودک با کمبود مواد غذایی در جریان ماه‌های اپریل و می و به دلیل بحران کرونا روبه‌رو خواهند شد.

این نهاد در گزارش تازه‌اش گفته‌است در حالی که کودکان در افغانستان به تغذیه کافی برای تقویت سیستم ایمنی خود نیاز دارند، قیمت مواد اولیه غذایی در دوران قرنطینه افزایش یافته و برای خانواده‌ها تأمین غذایی مشکل شده‌است.

نهاد «حمایت از کودکان» در این گزارش تاکید کرده‌است که به کودکان نیازمند در افغانستان باید غذا به‌گونه‌ فوری رسانده شود.

براساس این گزارش، حتی قبل از بحران جهانی ویروس کرونا، حدود ۵.۲۶ میلیون کودک در افغانستان نیاز به حمایت بشردوستانه داشتند. در این گزارش، افغانستان جنگ‌زده به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها در دنیا برای کودکان گفته شده‌است.

نهاد «حمایت از کودکان» گفته‌است که تأثیر قرنطینه در افغانستان دوبرابر شده و در کشوری که دارای ضعیف‌ترین سیستم‌های صحی در دنیا است، سوء تغذیه و کودکان مریض دسترسی اندک برای ادامه‌ی زندگی دارند.

تیموثی بیشاپ؛ مدیر بخش افغانستان نهاد «حمایت از کودکان» گفته است: «ما عمیقا نگرانیم که این اپیدمی به یک طوفان کامل گرسنگی بیانجامد؛ بیماری و مرگ در افغانستان، مگر این‌که دنیا حالا اقدام کنند و اطمینان از این‌که کودکان آسیب‌پذیر و خانواده‌شان غذای کافی برای خوردن دارند، به‌ویژه آنهایی که در مناطق دورافتاده یا فقیر شهری هستند

او افزوده که وضعیت نامعلوم کووید-۱۹ به این معناست که خانواده‌های زیادی در تقلای تأمین غذا هستند و هیچ معلوم نیست که این چه مدت این بحران دوام خواهد کرد.

به گفته آقای بیشاپ، کودکانی که تغذیه روزانه‌شان را از دست می‌دهند، خطر زیادتر ابتلا به بیماری را دارند و در موارد شدید، نبود غذا حتی بر رشد جسمی و روحی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

نهاد «حمایت از کودکان» در ادامه گفته است که «کودکان افغان به اندازه‌ کافی رنج کشیده‌اند و بیشترشان چیزی جز جنگ را نمی‌شناسند و نباید اجازه داده شود که کووید-۱۹ آینده‌ را از آن‌ها بگیرد.

هفت میلیون کودک گرسنه در معرض تهدید کرونا قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد