هلال-احمر-ترکیه-تن-مواد-خوراکی-به-افغان‌ها-کمک-کرد

سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی «سره میاشت» می‌گوید که هلال احمر ترکیه ۳۳ تن مواد خوراکی از قبیل روغن، برنج، لوبیا، نخود و آرد برای بی‌جا شدگان افغان مساعدت کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی زید صفت الله قریشی، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، امروز دوشنبه ( ۱۲، میزان ) در یک نشست خبری گفت که این کمک به ارزش 40 هزار دالر امریکایی در بخش مواد خوراکی برای بی‌جا شدگان مساعدت شده است.

آقای قریشی بیان کرد، این کمک‌ها برای 16 هزار خانواده بی‌جا شده ولایت های کندز، تخار، بغلان پنجشیر سرپل توزیع خواهد شد.

از سوی هم، مجاهد آرگین آی، سفیر ترکیه در کابل گفت که ما تلاش داریم کمک‌های بشردوستانه را بیشتر افزایش دهیم؛ زیرا افغانستان با یک بحران شدید مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گفته وی، این اقدام بخاطر قطع کمک‌های خارجی، تجارت جهانی، خشکسالی و بحرانی اخیر که در افغانستان صورت گرفته، انجام می‌شود.

او تصریح کرد که کشورش با تمام نهاد‌های ترکی هماهنگی کرده تا در بخش‌های صحی و مواد خوراکی در این شرایط حساس افغانستان را کمک کنند.

آقای آرگین آی افزود: ترکیه با افغانستان روابط دیرینه دارد و این کشور را در شرایط بحرانی تنها نخواهد گذاشت. بنابراین، کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد یافت.

این درحالی است که پیش از این در نشست سازمان ملل متحد، کشور‌های جهان تعهد سپردند که تا پایان سال 2021 بیش از یک میلیارد دالر به شهروندان افغانستان کمک کنند.

هلال احمر ترکیه 33 تن مواد خوراکی به افغان‌ها کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد