همکاری-هالند-در-ساخت-بندهای-آب‌گردان-در-افغانستان

کشور شاهی هالند آمادۀ همکاری در قسمت طرح و ساخت بندهای آب‌گردان کوچک، متوسط و بزرگ در افغانستان می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان عصر دیروز با هیأت کشور شاهی هالند که متخصصین آب آن کشور نیز  در آن شامل بودند، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، اشرف غنی ضمن خوش‌آمدید به هیأت متذکره، گفت که در آخرین ملاقات با صدر اعظم شاهی هالند در رابطه به همکاری و تشریک تجارب در عرصۀ استفاده و مدیریت آب، گفتگو صورت گرفت و اکنون برای بحث‌های تخصصی زمینه فراهم گردیده است.

رئیس‌جمهور از تجارب عالی و موفق شاهی هالند در استفاده و مدیریت آب یادآوری کرده، افزود که افغانستان نیاز دارد تا در بخش‌های متذکره ظرفیت‌سازی اساسی نماید.

وی افزود که افغانستان منابع طبیعی فراوان دارد و سرمایه‌گذاری بالای آب از اولویت‌های حکومت افغانستان می‌باشد و مدیریت آب‌ها منتج به از بین‌رفتن حلقه خبیثۀ سیلاب‌ها و خشک‌سالی  که افغانستان از این ناحیه آسیب پذیر است، خواهد شد.

هیات متذکره از تلاش‌های رئیس‌جمهور کشور به‌خاطر مهارنمودن آب‌های کشور قدردانی کردند و گفتند که کشور شاهی هالند آمادۀ همکاری در قسمت طرح و ساخت بندهای آب‌گردان کوچک، متوسط و بزرگ می‌باشد و همچنان در تشریک تجارب با متخصصین افغان و آموزش‌های حرفه‌یی نیز همکاری همه جانبه خواهد کرد.

همکاری هالند در ساخت بندهای آب‌گردان در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد