هیئتی-از-اتاق‌های-تجارت-بلاروس-وارد-افغانستان-می-شود

نخست وزیر بلاروس با استقبال از پیشنهاد رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که وزیر اقتصاد کشورش را در رأس کمیسیون مشترک تعیین می‌کند و هیئتی از اتاق‌های تجارت بلاروس را برای مطالعه زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری به افغانستان می‌فرستد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز (جمعه ۲۰ میزان ۱۳۹۷) در حاشیه‌ي اجلاس سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای با سیرگی روماس، نخست وزیر جمهوری بلاروس در محل اقامت خود در شهر دوشنبه دیدار کرد.

نخست وزیر بلاروس با تشکر از رییس اجراییه علاقمندی کشور خود را برای سرمایه‌‌گذاری در افغانستان و افزایش مبادلات تجارتی ابراز داشت و سفر رییس اجراییه به بلاروس را سرآغاز روابط تازه میان دو کشور خواند.

آقای روماس در ادامه صحبت‌های خود علاوه نمود که کشورش آماده است افغانستان را در عرصه زیرساختارها با فراهم سازی ماشین‌آلات ثقیل کمک کند.

. رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود افزود که در رأس کمیسیون مشترک میان دو کشور وزیر اقتصاد را گماشته و منتظر اقدام بلاروس در این زمینه می‌باشد تا کمیسیون کارهای خود را عملا آغاز کند.

رییس اجراییه با استقبال از طرح افزایش مبادلات اقتصادی میان دو کشور از اتاق‌های تجارت بلاروس دعوت نمود تا به افغانستان بیایند و زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری را با اتاق‌های تجارت افغانستان و مقامات و مسوولین کشور مطالعه نمایند.

آقای عبدالله اشتراک تاجران افغانستان در نمایشگاه صنعتی-زراعتی بلاروس در تاجیکستان را آغاز نیک برای مبادلات تجارتی میان دو کشور خواند.

نخست وزیر بلاروس با استقبال از پیشنهاد رییس اجراییه گفت که او نیز وزیر اقتصاد کشورش را در رأس کمیسیون مشترک تعیین می‌کند و هیئتی از اتاق‌های تجارت بلاروس را برای مطالعه زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری به افغانستان می‌فرستد.

آقای روماس در ادامه صحبت‌های خود ابراز داشت که کشورش خواهان صلح و امنیت در افغانستان است و در این راه آماده است افغانستان را یاری و کمک نماید.

هیئتی از اتاق‌های تجارت بلاروس وارد افغانستان می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد