هیاتی-از-وزارت-داخله-با-خانواده-قربانیان-دیدار-کرد

هیاتی از وزارت امور داخله امارت اسلامی جهت همدردی با خانواده‌ قربانیان مرکز آموزشی کاج دیدار کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور داخله امارت اسلامی اعلام کرده که جهت همدردی با خانواد‌های قربانیان حمله انتحاری مرکز آموزشی کاج، مبلغ صد هزار افغانی به هر خانواده کمک نقدی می‌کند.

سراج‌الدین حقانی، سرپرپست وزارت امور داخله امارت اسلامی هیاتی را برای «غم‌شریکی» با خانواده‌های قربانیان حمله خونین اخیر غرب کابل اعزام کرده است.

این وزارت برای زخمیان انفجار مرکز آموزشی کاج 50 هزار افغانی و برای خانواده شهدا 100 هزار افغانی اختصاص داده است.

پیش از اعزام هیات وزارت امور داخله، انعام الله سمنگانی، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت سرپرست گفت که مقام‌های وزارت امور داخله از ابراز تسلیت به بازماند‌گان قربانیان مرکز آموزشی کاج می‌شرمند.

آقای سمنگانی امروز (دوشنبه، 11 میزان) در صفحه تویترش نوشته است: «دیروز به یک مسوول بلند رتبه وزارت داخله پیام گذاشتم که عجب است، تا هنوز هیچ مقام دولتی برای ابراز تسلیت به دشت‌برچی نرفته است».

سمنگانی  از قول آن مقام وزارت امور داخله نوشته است: « از تسلیت گویی می‌شرمم ما از پسران و دختران دانش آموز خود دفاع نتوانستیم. ما باید از ملت خود به تمام معنا دفاع کنیم. درد و غم ما یکی ا‌ست».

این در حالی است که بامداد روز گذشته (جمعه،  ۸ میزان) مرکز آموزشی کاج در دشت برچی شهر کابل هدف حمله‌ مهاجمان انتحاری قرار گرفت.

فرماندهی امنیه کابل تلفات این حمله را ۱۹ کشته و ۲۷ زخمی اعلام کرده‌اند اما؛ دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفته است که در این رویداد 43 تن کشته و 83 تن دیگر زخمی شده‌اند.

مرکز آموزشی کاج در سال 1397 خورشیدی نیز هدف حمله انتحاری قرار گرفته بود. در آن زمان این مرکز آموزشی به نام موعد فعالیت می‌کرد. در آن حمله دست کم ۱۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر کشته و زخمی شدند.

هیاتی از وزارت داخله با خانواده قربانیان دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد