کاج؛-برای-گرامی‌داشت-از-قربانیان-کتابخانه-تاسیس-شد

یک خبرنگار کتابخانه‌ای را زیر نام «شهدای آموزشگاه کاج» برای گرامی‌داشت از قربانیان حمله انتحاری در این مرکز آموزشی، تاسیس کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خالد نورا، یکی از روزنامه‌گاران کشور و بنیان‌گذار کتابخانه «عامه شهدای آموزشگاه کاج» در گفتگو با آژانس افغان نیوز گفت که این کتابخانه‌ را به یاد بود از قربانیان مرکز آموزشی کاج در غرب کابل تاسیس کرده است.

آقای نورا گفت که تیم مدیریت کتابخانه عامه نزدیک به چهل روز با راه اندازی کارزاری در فضای مجازی شروع به جمع آوری کتاب کرده و کتاب‌های این کتابخانه از ولایت‌های هرات، مزارشریف و کابل جمع‌آوری شده است.

او افزود که از شروع کارزار جمع‌آوری کتاب تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب برای این کتابخانه جمع‌آوری شده است.

نورا هدف از تاسیس این کتابخانه را زنده نگهداشتن یاد و خاطرات شهدای آموزشگاه کاج و بالا بردن کیفیت سطح مطالعه در میان جوانان کشور عنوان کرده است. او تاکید کرد: «شهدای دانایی، کبوتران سبک بالی بودند که به جرم علم آموختن شهید شدند».

آقای نورا افزود که ایجاد این کتابخانه پیام واضح برای تروریستان دارد که با انفجار و انتحار در مراکز آموزشی  نمی‌توانند، نسل دانش‌آموزش افغانستان را از تحصیل و آموزش بازدارند.

او گفت: «این پیام را می‌رسانیم که اگر شما وحشت و دهشت می‌آفرینید، ما هزاران امید و آرزو می‌آفرینیم و ما با کتاب، کتابخانه و قلم جواب خواهیم داد».

آقای نورا از امارت اسلامی خواستار بازگشایی مکاتب و تامین امنیت تمام ولایت‌های کشور شده و گفت که حکومت سرپرست باید در زمینه تحصیل و تامین امنیت مراکز آموزشی توجه جدی نماید.

این در حالی است در حمله بر مرکز آموزشی کاج در دشت برجی، دست کم 53 دانش آموز کشته و 110 تن دیگر زخمی شدند. بیشتر قربانیان این رویداد دختران دانش آموز بودند.

کاج؛ برای گرامی‌داشت از قربانیان کتابخانه تاسیس شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد