واردات-نفت-و-گاز-در-اختیار-چند-فرد-مشخص،-خودسر-قرار-دارد

نمایندگان مجلس سنا« بزرگان» میگویند که واردات نفت و گاز به دست چند تن از افراد مشخص افتاده و آنها خود سرانه قیمت را به بازار تعیین می‌کنند.

به گزارش افغان خبر، مجلس بزرگان میگویند که در فصل زمستان اکثر مردم با مشکلات سرما مواجه میشوند و از سوی دیگر کسانی که واردات مواد سوختی را انجام می‌دهند قمیت‌های گزاف را بالای مواد سوختی وضع میکنند.

به باور این نمایندگان، حکومت در موارد قیمت‌ها و تفتیش روی بازار اقدامی نکرده است به همین دلیل هر شخصی بدون دانستن معنی« بازار آزاد» هر قیمت که دل شان میخواهد بالای اجناس تعیین میکند.

در همین حال مردم نیز از بلند بودن قیمت‌ مواد سوختی و غذایی شاکی اند و میگویند از یک طرف بیکاری و از طرف دیگر بلند بودن قیمت‌ مواد غذایی، سوختی و کرایه خانه برایشان کمر شکن است.

ارسلان، یکی از کارگران در کوته سنگی میگوید« به دلیل بیکاری و نبود مواد سوخت در خانه‌ام، جلوی بچه‌هایم شرمنده هستم و نمیتوانم برایشان کاری کنم».

ارسلان از حکومت میخواهد که زمینه کار را برای افراد بیکار فراهم کند و قیمت مواد سوختی و غذایی را نیز کنترل کند.

احمد ویس کارگر دیگر میگوید با رسیدن فصل سرما هر سال قیمت مواد سوختی و غذایی افزایش پیدا میکند و حکومت در این زمینه هیچ اقدام نمیکند.

احمد ویس میگوید« ما کارگران کجا شویم، ما هم از افغانستانیم و حکومت باید به کارگران توجه کند، زمینه کار برای ما فراهم کند".

با این همه نمایندگان مجلس بزرگان از حکومت و ارگانهای مربوط خواست تا نظارت بر بازار داشته باشد و نگذارند که تاجران قیمت‌  خودسرانه تعیین نماید.

این در حالیست که همه ساله با رسیدن فصل سرما خیلی از شهروندان افغانستان توان مالی برای تهیه مواد سوختی را ندارند.

واردات نفت و گاز در اختیار چند فرد مشخص، خودسر قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد