واکنش-وزیر-امور-مهاجرین-افغانستان-به-اظهارات-عراقچی

وزیر امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان افغانستان در واکنش به اخراج احتمالی مهاجران افغان از ایران گفته است که این گونه اظهارات در تضاد با تعهدات بین‌المللی و برای مهاجران افغان در ایران مایه نگرانی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه ایران فته گذشته گفته بود که اگر تحریم‌های امریکا بر ایران تشدید یابد و صادرات نفت این کشور به صفر برسد، در آن ‌صورت ایران از مهاجران افغان خواهد خواست تا این کشور را ترک کنند.

سید‌حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان افغانستان در واکنش به اخراج احتمالی مهاجران افغان از ایران در صفحه رسمی فیس‌بوک خود سخنان معاون وزارت خارجه ایران را ناسنجیده، تحریک‌کننده و در تضاد با تعهدات بین‌المللی توصیف کرده و گفته است که این اظهارات برای مهاجران افغان در ایران مایه نگرانی است.

وزیر امور مهاجرین هم‌چنان از مردم ایران به دلیل انتقاد از اظهارات معاون وزارت خارجه این کشور سپاس‌گزاری کرده است.

شماری از مردم ایران سخنان معاون وزارت خارجه این کشور را سیاسی خوانده و آن را عملی «خطا»، «غیراخلاقی» و «غیرانسانی» توصیف کرده اند.

پس از انتقادات، عباس عراقچی در مورد سخنان جنجالی‌اش توضیح داده و گفته است که از سخنان او برداشت‌های متفاوت و «نادرست» شده است. او در عین حال از  کشورهای اروپایی خواسته است که سهم خود را در پذیرش مهاجرین ادا کنند.

عالمی بلخی با اشاره به اظهارات جدید عباس عراقچی گفته است که او این توضیحات را از سر ناگزیری و تحت فشار افکار عمومی بیان کرده و با آن‌ هم نتوانسته است قناعت افکار عامه را فراهم کند.

این درحالی است که براساس معلومات وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان، حدود سه میلیون مهاجر افغان در ایران زنده‌گی می‌کنند. در این اواخر رقم بازگشت‌کننده داوطلبانه از ایران به افغانستان افزایش یافته است.

واکنش وزیر امور مهاجرین افغانستان به اظهارات عراقچی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد