غنی-با-نماینده-خاص-ایران-در-امور-افغانستان-دیدار-کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، محمد ابراهیم طاهریان نماینده خاص ایران در امور افغانستان را به حضور پذیرفت.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان عصر دیروز محمد ابراهیم طاهریان نماینده خاص جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان را به حضور پذیرفت.

اعلامیه افزوده است که در این دیدار هردو جانب در رابطه به گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه، سند جامع همکاری ها میان دو کشور که روی آن کار جریان دارد، مسائل اقتصادی، انتخابات آینده ریاست جمهوری و مسائل امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

این درحالی  است که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران سال گذشته در گفتگو با ان‌دی‌تی‌وی، گفته بود که تلاش برای حل و فصل اختلافات و درگیری‌های افغانستان و پایان جنگ هیجده ساله در افغانستان در سال‌های اخیر به سرعت در حال افزایش است. حتی همانطور که گزارش می‌دهند دونالد ترامپ، رییس ‌جمهور آمریکا، قصد دارد هزاران نیروی آمریکایی را برای ایجاد امنیت دراین منطقه از افغانستان خارج کند.

آقای ظریف، با اشاره به ارتباط دیرینه ایران با طالبان، اضافه کرده بود که ایران ارتباطاتی با طالبان داشته است، زیرا لازم است امنیت مناطق مرزی تحت اختیار طالبان تضمین شود.

ظریف، خود را در موضع یک تصمیم گیرنده موثر در حیطه سیاست افغانستان پنداشته گفته بود: من فکر می‌کنم غیر ممکن است که در آینده افغانستان هیچ نقشی برای طالبان متصور نشویم.

غنی با نماینده خاص ایران در امور افغانستان دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد