وزارت-احیا-و-انکشاف-دهات-از-تطبیق-۲-هزار-و-۳۹۱-پروژه‌-خبر-داد

وزات احیا و انکشاف دهات می‌گوید که در جریان یک سال ۲ هزار و ۳۹۱ پروژه‌ بزرگ و کوچک را در بخش‌های ترانسپورت، آبیاری و انرژی پایدار در ۳۴ ولایت کشور تکمیل کرده که ۳.۵ میلیون نفر از آن مستفید شده اند.

به گزارش افغان نیوز: مجیب‌الرحمن کریمی، سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات، امروز( شنبه، ۴ دلو) در برنامه حسابدهی دولت به ملت گفت که ۸ هزار و ۱۵۰پروژه دیگر در بخش‌های مختلف زیر کار است که با تکمیل شدن آن ۱۰.۳ میلون نفر مستفید خواهند شد. 

آقای کریمی افزود که این وزارت با همکاری وزارت معارف قرار است از طریق برنامه میثاق شهروندی ۶ هزار مکتب را در ۳۴ ولایت افغانستان در دو مرحله اعمار کند. او گفت، در مرحله اول ۲ هزار و ۶۴۷ مکتب به هزینه ۱۷۵ میلیون دالر اعمار می‌شود و ۱ هزار و ۵۰۰ مکتب در ۱۷ ولایت کارش آغاز شده و کار ۷۲۹ مکتب آن تکمیل گردیده است. 

آقای کریمی گفت که کار اعمار ۱ هزار و ۷۰۰ مکتب به زودی آغاز می شود و قرار است تا شش ماه دیگر تکمیل گردد. 

کریمی در مورد بودجه انکشافی وزارت احیا و انکشاف دهات گفت که بودجه ۲۵ میلیارد افغانی این وزارت صد درصد به مصرف رسیده و در ماه قوس ۵ میلیارد دیگر از وزارت مالیه برای پیش برد برنامه‌های انکشافی گرفته است که از این میان ۱.۶ میلیارد آن نیز به مصرف رسیده است. 

او گفت که ۴۰ میلیون دالر برای کوچی‌ها از طریق برنامه میثاق شهروندی در سال آینده در نظر گرفته است. امسال، بیشتر روی تشکیل شوراهای انکشاف کوچی‌ها برای تشخیص مشکلات و نیازمندی‌های آنها کار صورت گرفته است. 

آقای کریمی افزود که امسال از میان ۹۰۲ شورای انکشافی کوچی‌ها ۷۰۰ شورای آن ایجاد شده و در سال ۱۴۰۰ خورشیدی پروژه‌های انکشافی برای کوچی‌ها به ارزش ۴۰ میلیون دالر تطبیق خواهد شد. 

بااین‌حال، تطبیق پروژه‌های انکشافی وزارت احیا و انکشاف دهات بیشتر از طریق شوراهای انکشافی تطبیق می‌گردد، اما ناامنی‌ها و زورمندان محلی موانع اصلی پروژه‌ها در مناطق دور دست کشور هستند.

وزارت احیا و انکشاف دهات از تطبیق ۲ هزار و ۳۹۱ پروژه‌ خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد