وزارت-اطلاعات-و-فرهنگ-خود-به-مشکلات-رسانه‌ها-رسیدگی-می‌کند

وزارت اطلاعات و فرهنگ از تمامی نهادهای حکومتی می‌خواهد که در کار رسانه‌ها مداخله نکنند و این وزارت به مشکلات رسانه‌ها رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ حیات الله مهاجر فراهی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که رسانه نیز مشکلات شان را از طریق وزارت اطلاعات و فرهنگ پیگیری کنند.

به گفته آقای فراهی، مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ در هماهنگی با اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایت‌ و تخلفات رسانه‌ای تاکید کرده‌اند که یگانه نشانی برای رسیدگی به مشکلات رسانه‌ها وزارت اطلاعات و فرهنگ است.

در همین حال، شماری از خبرنگاران از بیکاری روزافزون شکایت داشته و می‌گویند که در این شرایط دشوار، بیکاری برای آنان به معضل بزرگی تبدیل شده است. 

شماری از خبرنگاران می‌گویند که خبرنگاران در این روزها با مشکلات متعددی از جمله بیکاری، عدم دسترسی به اطلاعات و با فقر شدید روبرو هستند. 

مصطفی شهریار، یکی از خبرنگاران کابل می‌گوید که دست‌رسی به اطلاعات برای خبرنگاران بسیار محدود شده و شماری از سخنگویان وزارت خانه‌ها در رابطه به پرسش‌های خبرنگاران بی‌توجهی می‌کنند. 

شهریار تاکید کرد که بسیاری از خبرنگاران به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری مجبور به تغییر شغل دادند و شماری از خبرنگاران به کارهای شاقه روی آورند. 

روح‌الله نوری، خبرنگار یکی از تلویزیون‌های خصوصی گفت که بیکاری و مشکلات اقتصادی باعث شده است که بسیاری از خبرنگاران از فعالیت‌های خبری و رسانه‌یی دست بردارند. 

آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که از رسانه‌های آزاد افغانستان حمایت همه جانبه نموده و زمینه دسترسی به اطلاعات و کار را برای خبرنگاران فراهم نمایند. 

حجت‌الله مجددی، رییس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان در این زمینه می‌گویند که امارت اسلامی باید با خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی کمک و همکار باشند تا خبرنگاران بتوانند به عرصه وقت، اطلاعات شان را به مردم برسانند. 

آقای مجددی از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها خواست که در عرصه اطلاع‌رسانی، اصل بی‌طرفی را رعایت نماید. 

او افزود که لغو جوازهای دست‌کم ۱۰ رسانه از سوی امارت اسلامی، تاثیر منفی به روند اطلاع‌رسانی و اشتغال‌زایی خبرنگاران افغانستان است و امارت اسلامی در قسمت برخورد با رسانه‌ها، از حوصله‌مندی کار بگیرد. 

این در حالی است که عبدالحق حماد، رییس نشرات اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی چندی پیش اعلام نمود که جوازهای ۱۰ رسانه را به‌خاطر تخطی‌های رسانه‌یی و تبلیغات بر ضد نظام، لغو خواهند کرد. 

آقای مجددی در گفتگو با آژانس افغان نیوز گفته بود که با تسلط امارت اسلامی و تحولات سیاسی در کشور از میان ۵۵۰ رسانه فعال ۲۲۴ آن به دلیل مشکلات اقتصادی از فعالیت باز مانده اند. 

آژانس افغان نیوز_ مهدی انصاری 

 

 

وزارت اطلاعات و فرهنگ خود به مشکلات رسانه‌ها رسیدگی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد