وزارت-اقتصاد-ا-ا-خواستار-رابط-نیک-با-جهان-است

مسوولان وزارت اقتصاد می‌گویند که امارت اسلامی خواهان روابط نیک با جهان می‌باشد اما؛ خود را وابسته به کمک‌های بشردوستانه نمی‌داند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد امروز (یک‌شنبه، ۱ اسد) در یک نشست خبری گفت که این وزارت در دو سال گذشته، بخاطر آزادسازی پول‌های منجمد شده افغانستان و خنثی‌سازی تحریم‌ها از سوی بعضی کشورها، کارهای مثبتی انجام داده است. 

نظری افزود که برای خنثی‌سازی تحریم‌ها تلاش‌های جدی از سوی امارت اسلامی صورت گرفته و کشورهای‌ که با حکومت سرپرست همکاری اقتصادی ندارند با کشورهای رقیب آن پیوندهای متنوع و متکثر اقتصادی را ایجاد نموده است. 

او بیان داشت که امارت اسلامی خواهان روابط نیک با تمام کشورهای جهان می‌باشد اما؛ خود را وابسته به کمک‌های بشردوستانه نمی‌داند. 

معین مسلکی وزارت اقتصاد می‌گوید که تاکنون امارت اسلامی از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است اما؛ حکومت سرپرست با تمام کشورهای جهان در تعامل عملی در بخش اقتصاد دارد. 

نظری تاکید کرد که این وزارت در دوسال گذشته، از طریق مجرا‌های حقوقی و دیپلوماتیک بخاطر آزاد سازی پول‌های منجمد شده تلاش‌های فراوانی انجام داده تا قناعت بین‌المللی را  حاصل کند تا ذخایر بلوکه شده افغانستان آزاد و محدودیت‌های بانکی برداشته شود. 

عبدالسلام اشرفی، رییس انسجام موسسات غیر دولتی وزارت اقتصاد در این نشست خبری گفت که در سال گذشته، ۳۷۶ موسسه‌ غیر دولتی شامل ۳۵۵ موسسه داخلی و ۲۱ موسسه‌ خارجی بر اساس قانون انجوها جدیدا ثبت گردیده است. 

اشرفی افزود که در مجموع، ۲ هزارو ۳۹۳ موسسه غیر دولتی شامل ۲۷۲ موسسه خارجی و ۲ هزارو ۱۲۱ موسسه داخلی در این وزارت ثبت می‌باشد. 

او بیان داشت که ۲۱۶ موسسه غیر دولتی از جمله ۴ موسسه خارجی و ۲۱۲ موسسه داخلی به اساس ماده ۳۵ قانون انجوها منحل گردیده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

وزارت اقتصاد: ا.ا خواستار رابط نیک با جهان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد