وزارت-اقتصاد-بیش-از-هزار-پروژه-به-سکتورهای-مختلف-سپرده-شد

مسوولان وزارت اقتصاد می‌گویند که این وزارت یک هزار و ۷۹ پروژه‌ را به ارزش ۹۲۶ میلیون و ۳۷۶ هزار دالر در یک سال اخیر برای تطبیق و بررسی به سکتورهای مختلف سپرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبداللطیف نظری، معین وزارت اقتصاد می‌گوید که شمار زیادی از سرمایه گذاران به کشور برگشته اند و در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کرده اند. به گفته او، وزارت اقتصاد تلاش دارد تا وضعیت اقتصادی در کشور بهبود یابد و به مردم زمینه کار فراهم شود.

معین وزارت اقتصاد افزود که امارت اسلامی به سازمان‌ها و کشورهای جهان اطمینان می‌دهد که افغانستان هیج وقت به طرف پول‌شویی نمی‌رود و با جهان روابط دوجانبه خواهد داشت.

نظری تاکید کرد که حکومت سرپرست در تلاش برنامه ریزی استراتژیک است تا زیربنا‌های کشور را دوباره سر پا نماید چون؛ افغانستان از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است.

معین وزارت اقتصاد گفت که با کمک‌های بشردوستانه کشورهای جهان وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافته است اما؛ این کمک‌ها مشکلات اصلی اقتصاد کشور را حل نکرده است.

به گفته او حکومت با سازمان‌های بین‌المللی صحبت نموده تا کمک‌های بشر دوستانه شان را برای ساختن پروژه های زیر بنایی ترغیب کنند.

نظری بیان داشت که امارت اسلامی در تلاش است تا پروژه‌های ناتکمیل حکومت پیشین از جمله پروژه تاپی را دوباره راه‌اندازی نماید.

در همین حال عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد در نشست گزارش‌دهی سالانه گفت که وزارت اقتصاد در مجموع  ۲هزار و ۳۶۹ موسسه غیر دولتی ثبت است که از این میان ۲هزار و ۹۹ موسسه داخلی و ۲۷۰ موسسه خارجی ثبت است.

وزارت اقتصاد در حالی گزارش سالانه‌اش را ارایه می‌کند که از سپری شدن حکومت امارت اسلامی در افغانستان یک سال می‌گذرد که بر اساس گزارش‌های سازمان‌های بین المللی بالای ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

وزارت اقتصاد: بیش از هزار پروژه به سکتورهای مختلف سپرده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد