وزارت-انرژی-و-آب-برای-سومین-بار-بند-آبگردان-مچغلو-را-قرارداد-کرد

وزارت انرژی و آب دیزاین بندآبگردان مچغلو ولایت پکتیا به ارزش یک میلیون دالر امریکایی را با یک شرکت خارجی قرار داد کرد که این سومین باراست این بند از سوی حکومت با شرکت ها قرار داد میگردد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مسئولان وزارت انرژی و آب می گویند با تکمیل شدن این بند درکنار آب یاری یک میگاوات برق نیز تولید خواهد شد. 
گل محمد خلمی سرپرست وزارت انرژی و آب امروز دو شنبه ۱۲ قوس در برنامه عقد قرارداد بند آبگردان مچغلو در مقر این وزارت گفت: بند آبی مچغلوی ولایت پکتیا برای سومین بار با یک شرکت پاکستانی قرارداد می گردد. 
پیش از این نیز این بند آبی دو بار قرار داد شده بود و قرار بود که کار آن هفت سال پیش آغاز و تکمیل گردد. اما حالا این وزارت مصمم هست که پس از ختم کار دیزان این بند کار ساختمانی آن را نیز آغاز کند.
آقای خلمی گفت: با تکمیل شدن این بند بیش از دوهزارهکتار زمین آبیاری می شود و یک میگاوات برق نیز تولید خواهد شد.
 منگل نماینده مردم ولایت پکتیا با انتقاد از به تاخیر افتادن این پروژه می گوید که تا کنون میلیون ها دالر تنها برای دیزاین این بند به مصرف رسیداست اما هیچ کار عملی انجام نشده است.
وزارت انرژی و آب می گوید که در سطح کشور پنج حوزه آبی شناخته شده که کارهای آن پس از برسی و دیزاین با شرکت ها قرار داد می گردد.

وزارت انرژی و آب برای سومین بار بند آبگردان مچغلو را قرارداد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد