وزارت-انرژی-و-آّب-برای-جذب-سرمایه-های-خصوصی-تلاش-می-کند

وزارت انرژی و آب روی طرح برگزاری کنفرانس سالانه اطلاع رسانی پروژه های تدارکاتی و تسهیل جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش دارد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت انرژی و آب ﭘﺲ اﺯ برگزاری چهارمین کنفرانس ﻣﻠﻲ آب، اولین کنفرانس ملی انجنیری برق و هفته انرژی پایدار، حالا برای برﮔﺰاری اولین کنفرانس سالانه اطلاع رسانی پروژه های تدارکاتی و تسهیل جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی آمادگی میگیرد.

ﻧﺸﺴﺖ هماهنگی ﺑﺮﮔﺰاﺭﻱ اﻳﻦ ﻛﻨﻔﺮاﻧﺲ وزارت انرژی و آب با حضور تیم رهبری و مسولین این وزارت دایر شد.

عبدالبصیر عظیمی معین مالی و اداری این وزارت به عنوان مبتکر این طرح؛ هدف عمده برگزاری این کنفرانس را شریک ساختن تمام پروژه های وزارت انرژی و آب با بخش خصوصی بیان داشته افزود که بخاطر سهیم ساختن سکتور خصوصی و جذب سرمایه گذاری، پس ازین وزارت انرژی و آب تمام پروژه های این وزارت را قبل از اعلان داوطلبی با شرکت های خصوصی شریک میسازد.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب از روند فعالیت و شروع کار شرکت های خصوصی از دوران آغاز حکومت موقت تا اکنون به اعضای جلسه معلومات داده، فرایند رشد و قابلیت کار شرکت های خصوصی را قناعت بخش بیان کرد.

آقای عثمانی در بخش دوم صحبت هایش به استناد گزارش وزارت مالیه، از ایجاد یک ملیون شغل مستقیم در سال 2010 میلادی توسط شرکت های خصوصی یاد آوری کرده افزود که، به اساس این گزارش %24 درآمد ناخالص ملی از طریق پروژه های ساختمانی در سال 2010 تامین میشد.

وزیر انرژی و آب در ادامه، هدف از برگزاری این کنفرانس را برقراری ارتباط مثمر و نیک با بخش خصوصی، اعتماد سازی بین اداره تدارکات ملی، وزارت انرژی و آب و شرکت های خصوصی و شفاف سازی روند تدارکاتی پروژه ها دانست.

ارتباط علنی و مستقیم با مجموع شرکت ها به منظور شناخت بهتر و تشخیص قابلیت ها و ظرفیت های آن ها و شنود پیشنهادات شرکت ها و ارایه راه حل های مشترک از دیگر اهداف این کنفرانس است.

این کنفرانس قرارست با حضور نمایندگان دونرهای بین المللی، ادارات داخلی و شرکت های خصوصی به تاریخ 10 سرطان سال جاری در شهر کابل برگزار گردد.

وزارت انرژی و آّب برای جذب سرمایه های خصوصی تلاش می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد