وزارت-حج-مولوی-انصاری-باید-محاکمه-شود

وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور از ارگان‌های عدلی و قضایی خواسته است که حرکات غیرمسئولانه و ضد اصول اسلامی مجیب‌الرحمان انصاری را بگیرند.

به گزارش افغان نیوز: فضل‌الرحمن انصاری، روحانی سرشناس هرات در سخنرانی‌ روز جمعه‌اش در مسجد جامع گازرگاه این ولایت، حمایت از نظام را گناه کبیره دانسته و از نیروهای امنیتی خواست که صفوف اردو و پلیس را ترک کنند.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور اظهارات مولوی مجیب‌الرحمان انصاری را محکوم کرده و آن‌را غیرمسئولانه، خلاف قانون و در تضاد با اصول اسلامی و منافع علیای افغانستان دانسته است.

این وزارت از ارگان‌های عدلی و قضایی خواسته است که به اظهارات مولوی انصاری عکس‌العمل نشان داده و عاجل اقدام کنند تا جلو چنین حرکات «غیرمسئولانه و جانب‌دارانه که در اصل آب در آسیاب دشمن ریختن است»‌ را بگیرند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که آمده است که اوضاع افغانستان در نقطه‌ی بسیار حساس قرار دارد و چنین اظهارات تنها می‌تواند آتش جنگ را شعله‌ور کرده و به شدت آن بیفزاید.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات ضد نظام از سوی مولوی انصاری، روحانی معروف هرات می‌گوید که این گونه‌ حرف‌ها به جز ایجاد آلودگی‌های صوتی هیچ تاثیر دیگری ندارد.

این درحالی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با نشر تصاویر این مولوی از حکومت می‌خواهند که جلو این افراطی‌ها را بگیرد و به آن‌ها اجازه ندهد که در زیر چتر نظام، برای طالبان کمپاین و نیرو جذب نمایند و فتوای تکفیر صادر نمایند.

وزارت حج: مولوی انصاری باید محاکمه شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد