وزارت-خارجه-به-دو-هزارو-۵۰۰-سرمایه‌گذار-ویزا-صادر-کرده-است

مسوولان وزارت امور خارجه می‌گویند که امارت اسلامی یک سیاست متوازن و اقتصاد محور را در پیش گرفته و در یک سال گذشته، بیش‌از ۵۳ هزار وسایط ترانزیتی میان آسیای مرکزی و جنوبی از مسیر افغانستان تردد کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه، ۳۱ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفته که در نتیجه سیاست‌های متوازن حکومت سرپرست در یک سال گذشته، ۵۳ هزار و ۶۷۹ وسایط ترانزیتی میان آسیای مرکزی و جنوبی از مسیر افغانستان تردد کرده است. 

متقی افزود که در نتیجه روابط خوب امارت اسلامی با کشورهای همسایه، موانع بر سر راه صادرات کشور به‌ویژه میوه تازه و محصولات زراعتی برداشته شده و کالاهای صادراتی کشور به موقع به بازارهای‌های جهان صادر می‌شود. 

شفیع اعظم، رییس ارتباط اقتصادی وزارت امور خارجه در این برنامه گفت که این وزارت در یک سال گذشته توانسته تا ۳۹۴ هزار کامیون مواد و ۵۰ هزار متریک تن گندم کمک‌های بشردوستانه را به افغانستان منتقل کند. 

اعظم افزود که این وزارت در یک سال گذشته برای ۲هزار و ۵۰۰ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی ویزا صادر کرده است. 

او بیان داشت که برای ایجاد سهولت شهروندان کشور تفاهمی با شرکت دولتی افغان پست صورت گرفته که در نتیجه آن طی مراحل تصدیق اسناد در زمان کمتر اجرا می‌شود. 

رییس ارتباطات اقتصادی وزارت امور خارجه می‌گوید که در یک سال گذشته نزدیک به ۷۰ هزار گردش‌گر به افغانستان سفر کرده‌اند که از این میان حدود ۱۰ هزار گردش‌گر آن از کشورهای اروپایی می‌باشند. 

مسوولان وزارت امور خارجه می‌گویند که در یک سال گذشته این وزارت توانسته است تا ۸۰۰ بورسیه تحصیلی را از کشورهای مختلف به دست بیاورد و در اختیار وزارت تحصیلات عالی قرار دهد. 

آنان در این برنامه گفته اند که وزارت خارجه در یک سال گذشته بیش از ۳۷۰ هزار اسناد مختلف را تصدیق کرده اند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

وزارت خارجه به دو هزارو ۵۰۰ سرمایه‌گذار ویزا صادر کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد