وزارت-داخله-از-پرداخت-هزینه-پروژه‌ها-امتناع-می‌ورزد

اتحادیه شرکت‌های ساختمانی نوین، وزارت امور داخله کشور را به امتناع از پرداخت میلیارد‌ها افغانی هزینۀ پروژه های تکمیل شده متهم می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: حاجی محمد داوود توتاخیل، رئیس اتحادیه شرکت های ساختمانی نوین، روز دوشنبه( 31، سنبله ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که وزارت داخله بالغ بر 3 میلیارد افغانی هزینه شرکت های ساختمانی را پرداخت نکرده است.

آقای توتاخیل بیان کرد: این مبلغ، هزینه پروژه های را شامل می‌شود که بیش از 200 شرکت ساختمانی بین سال های 1392 الی 1396  در قرارداد با وزارت امور داخله تطبیق کرده اند.

وی تاکید کرد که با وجود تعهد سران حکومت از جمله رئیس جمهور مبنی بر پرداخت هزینه های یاد شده، وزارت داخله با گذشت سه سال هنوز هم امتناع می‌ورزد

رئیس اتحادیه شرکت های ساختمانی نوین  از حکومت خواست که باقی‌داری های این وزارت به شرکت های ساختمانی داخلی را هرچه زودتر تصفیه کند. همچنان اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری باید تمامی گزارش ها را به طور واضح و شفاف تا یک هفته آینده نهایی  نموده و به کمیسیون تدارکات ملی ارسال نماید.

آقای توتاخیل اضافه کرد، کسانی که در این شرایط بحرانی شرکت های ساختمانی را در تنگنای اقتصادی قرار داده باید به مراجع عدلی و قضایی معرفی شوند.

در همین حال، محمد یونس مومند معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از عدم تصفیه هزینه های شرکت های ساختمانی از سوی وزارت داخله انتقاد کرده و گفت که حکومت باید باقی داری های وزارت خانه ها به شرکت های ساختمانی را هرچه زودتر تصفیه کند.

گفتنی است که شماری از شرکت های ساختمانی به تعداد 310 پروژه مهم و حیاتی را بین سال های 1392 تا 1396 برای وزارت داخله کار نموده و به بهره برداری سپردند. اما اکنون وزارت داخله از پرداخت هزینه های این پروژه ها امتناع می‌ورزد.

وزارت داخله از پرداخت هزینه پروژه‌ها امتناع می‌ورزد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد