وزارت-زراعت-به-بیش-از-۱۴هزار-دهقان-قرضه-می‌دهد

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور به ۱۴هزار و ۳۰۰ دهقان، از طریق صندوق انکشاف زراعت ۱.۱ میلیارد افغانی قرضه می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: انوارالحق احدی، وزیر زراعت، روز یکشنبه( 9، جوزا ) در یک کنفرانس خبری گفت که چهار سکتور مشخص زراعتی از این قرضه‌‌ها مستفید می‌شوند که در نتیجه آن 1.1 میلیارد افغانی به چهار موسسه مالی مختلف داده می‌شود.

آقای احدی تصریح کرد؛ پنج‌صد میلیون افغانی به اولین بانک قرضه‌های کوچک، سه میلیون افغانی به اکسس افغانستان، صد میلیون افغانی به فینکا و حدود دوصد میلیون افغانی به شرکت طرح نو هم قرضه داده می‌شود که در کل بیش از چهارده‌‌هزار دهقان از این قرضه‌ها مستفید خواهند شد.

در همین حال، ایمل آرمان رئیس صندوق انکشاف  وزارت زراعت گفت، این نهاد پس از آغاز به فعالیتش تاکنون، ۱۳.۲ میلیارد افغانی قرضه را منظور کرده که از این مبلغ، بیشتر از ۱۰.۴ میلیارد افغانی به ۵۵هزار و ۶۶ دهقان در ۳۲ ولایت قرضه داده شده است.

آقای آرمان گفت، این قرضه ها درعرصه‌های مختلف از جمله تجارت‌های زراعتی، کوپراتیف‌ها و انجمن‌های زراعتی و مالداری، میانجی‌های مالی، فارم‌های مالداری، ماهی‌پروری، مرغداری، پروسس‌کننده‌گان و صادرکننده‌گان میوه‌ تازه و خشک، فابریکه‌های تولید آرد، شرکت‌های تولیدی تجهیزات زراعتی، مغازه‌ها و واردکننده‌گان کود کیمیایی و سایر متشبثان عرصه زراعت توزیع شده است.

او تاکید کرد؛ دهقانان و مشتثبین زراعتی که تاکنون از قرضه‌های صندوق انکشاف زراعت مستفید شده‌اند، عواید و تولیدشان بین بیست‌ویک تا بیست‌وپنج درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که صندوق انکشاف زراعت به عنوان یک نهاد غیر بانکی در سال 1389 با هزینه صد میلیون دالری از کمک ث‌های ایالات متحده امریکا به منظور دسترسی دهقانان و شرکت های فعال در عرصه‌ی زراعت و مالداری به قرضه های بزرگ و کوچک تحت رهبری وزارت زراعت تاسیس شد.

وزارت زراعت به بیش از ۱۴هزار دهقان قرضه می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد