وزارت-زراعت-نخستین-استراتیژی-تنظیم-منابع-طبیعی-را-معرفی-کرد

مسئولان وزارت زراعت می‌گویند؛ برای رشد و پیشرفت زراعت در کشور، استراتیژی ملی تنظیم منابع طبیعی پنج ساله را ترتیب کردند که؛ این برنامه روی موضوعات تنظیم جنگلات، علفچر ها، ساحات حفاظت شده و ارتقای ظرفیت کارمندان این اداره متمرکز میشود.

به گزارش افغان خبر؛ میر امان الدین حیدری معین مسلکی وزارت زراعت، ابیاری و مالداری امروز (سه شنبه 7 میزان) در برنامه معرفی استراتیژی ملی تنظیم منابع طبیعی گفت؛ با عملی شدن این برنامه چالش‌های اقتصادی، تخنیکی و تغییر اقلییم با استفاده از شیوه‌های علمی و تخنیکی رسیدگی میشود.

آقای حیدری گفت؛ با اجرای این برنامه، نیازمندی‌های اقتصادی حدود 80 درصد مردم روستاهای کشور که وابسته به منابع طبیعی اند، رسیدگی و خدمات اکوسیستم کشور نیز به صورت پایدار، تنظیم می‌گردد.

 به گفته‌ی این مقام وزارت زراعت، مالداری و آبیاری؛ با تطبیق این برنامه، 55 هزار هکتار زمین ساحه‌ی جنگلات بهبود، 73 هزار هکتار ساحه‌ی جدید احیا می‌گردد و 493 هزار هکتار، ساحه‌ی علفچر نیز احیایی مجدد میشود. همچنان، 2500 هکتار ساحه‌ی نباتات طبی و 20 هزار هکتار زمین دیگر از آسیب پزیری در سیلاب ها جلوگیری خواهد شد.

این استراتیژی به 324 میلیون دلار امریکایی بودجه نیاز دارد که مسوولان وزارت زراعت در تطبیق این برنامه، از جامعه ی جهانی و نهاد‌های ذیربط، خواستار همکاری شدند.

معین وزارت زراعت افزود؛ معیشت بیشتر از 79 درصد مردم روستایی در حال حاضر متکی به منابع طبیعی اند و جنگلات محلات کلیدی منابع طبیعی کشور به حساب می‌روند که مساحت حدود 1.7 میلیون هکتار زمین را تحت پوشش قرار داده است.

افغانستان با عضویت در کنوانسیون های بین المللی محیط زیست، متعهد است، جهت رسیدن به اهداف مشترک جهانی، برای دریافت راه حل، چالش‌های اقلیمی، با برنامه‌های بین المللی همگام شود. وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، استراتیژی ملی تنظیم منابع طبیعی پنج ساله را طی یک کنفرانس دو روزه معرفی کرد.

وزارت زراعت نخستین استراتیژی تنظیم منابع طبیعی را معرفی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد