وزارت-مخابرات-با-فساد-مبارزه‌یی-نداشته-است

بررسی های اداره مک نشان می دهد که وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در تطبیق برنامه های مبارزه با فساد اداری خود ناکام بوده است.

به گزارش آژانس افغان خبر: شماری از اعضای کمیته نظارت و ارزیابی اداره مک، امروز پنج شنبه (14 دلو) در کنفرانس مطبوعاتی از وجود فساد گسترده در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی خبر داده می گوید: یافته ها نشان می دهد که این وزارت تا هنوز با فساد گسترده اداری مواجه است و هیچ اقدامی در امر مبارزه با آن نکرده؛ بلکه فساد در رهبریت هم به صورت واضح دیده می شود.

فایز سهاک آمر تفتیش کمیته نظارت و ارزیابی تصریح کرد، ایجاد شفافیت در جمع آوری و افزایش مالیات، برقی شدن خدمات حکومتی، بلند بردن آگاهی عامه و بررسی تشکیل و استقبال اشخاص از افراد بر اساس لیاقت، چهارعاملی است که در اولویت برنامه مبارزه با فساد اداری قرار دارد.

آقای سهاک با اشاره به ایجاد شفافیت درجمع آوری و افزایش مالیات در این وزارت گفت: وزارت مخابرات تمامی پول های را که از مالیات 10 درصد کریدیت کارت های مردم اخذ نموده نامعلوم  و به عواید دولت اضافه نشده است.

آمر تفتیش کمیته نظارت و ارزیابی اضافه کرد، سیستم جمع آوری 10 درصدی مالیات در این وزارت تاکنون وجود ندارد تا نشان دهد پولی که از جمع آوری این مالیات ها بدست آمده به میزان اخذ مالیات تعیین شده است یا خیر.

وی همچنان اظهار داشت ادره مک به وزارت مخابرات پیشنهاد خرید این سیستم را داده بود تا با فساد مواجه نشوند تمامی مبالغ مالیاتی و عواید را مشخص سازد که هنوز خریداری نشده است.

آقای فایز سهاک تنها دستاورد این وزارت  را ایجاد سیستم سمع شکایات است که آن با مشکلات عدم آگاهی مواجه است و مردم در ولایات و حتی در مرکز از راه اندازی این سیستم اطلاعی ندارند تا به راحتی بتوانند مشکلات شان را به این وزارت بازگو نمایند.

مسئولین این کمیته بیان میدارند که وزارت مخابرات کارمندان خویش را بر اساس واسطه و معرفی از سوی رهبری این وزارت استخدام کرده اند، و همچنان سوالاتی که در امتحان استخدام کارمندان پرسیده میشد، پیش از زمان برگزاری آزمون در اختیار شماری از متقاضیان قرار میگرفت.

 

 

 

 

وزارت مخابرات با فساد مبارزه‌یی نداشته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد