وسایط-نقلیه-دودزا-متوقف-می‌شوند

اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید که وسایط نقلیه که در هنگام تردد در جاده‌ها، دود و گازهای مضر منتشر می‌کند، جمع‌آوری خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره ملی حفاظت از محیط زیست روز گذشته (چهارشنبه، ۴ اسد) در اطلاعیه افزوده که این اقدام به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ صحت و سلامت شهروندان و تطبیق ماده ششم مقرره کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا صورت می‌گیرد.

در اطلاعیه‌‌ای این اداره که آمده است که رانندگان وسایط نقلیه که در شهرها تردد دارند باید مشکلات تخنیکی موترهای‌شان را رفع کنند در غیر آن جواز موترهایی که بیش از حد مجاز دود و گازه‌های مضر تولید می‌کند، لغو خواهد شد.

اداره ملی محیط زیست هشدار داده که در صورت نادیده گرفته شدن این دستور، پولیس ترافیک جاده یا مفتش محیط زیست برای جمع‌آوری وسایطی که سبب آلودگی هوا می‌شد، اقدام می‌کند.

این در حالی است که تردود موتر‌های فرسوده و دودزا یکی عوامل عمده آلودگی هوای شهر کابل به شمار می‌رود زیرا؛ موترهای کهنه به سبب این‌که تیل را خام می‌سوزاند به‌جای تولید دی‌‌اکساید کاربن، کاربن مونوکساید تولید می‌کنند. این گاز تولید شده برای صحت انسان بسیار مضر خوانده می‌شود.

 

 

وسایط نقلیه دودزا متوقف می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد