٨-كودک-از-شدت-گرسنگی-در-غرب-کابل-جان-باختند

پس از هشدارهای متعدد ناشی از بحران اقتصادی در افغانستان، منابع می‌گویند که ٨ كودک به تازگی از شدت گرسنگی در غرب کابل جان باخته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر تصاویر غم‌انگیز مدعی اند که این کودکان، روز گذشته از شدت فقر و گرسنگی در غرب کابل پایتخت افغانستان جان باخته‌اند.

در همین حال، محمد محقق، رهبر حزب وحدت  اسلامى مردم افغانستان نیز در واکنش به این رویداد در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که وفات ٨ كودك از اثر گرسنگى در پايتخت کشور در سايه سلطه كسانى كه حاكميت شان را اسلامى ميدانند بسى جاى خجالت وننگ است.

آقای محقق می‌گوید: «این حادثه بايد دنيا را تكان ميداد اما از اينكه وفات يافتگان شيعه و در منطقه هزاره نشين است نه تنها دنيارا تكان نداد كه حاكمان فعلى كابل را كه وظيفه شان تامين معيشت و امنيت آن مردم است هم به تحرك وعكس العمل وادار نكرد.»

به باور وی؛ طالبان نه تنها در فكر تأمين كار و امنيت براى مردم نيستند بلکه كاركنان شان نان و غذاى شبانه روزى خود را بالاى مردم بيچاره و گرسنه حواله مي‌كنند . 

این درحالی است که صلیب سرخ از جامعه بین‌المللی خواسته که با طالبان همکاری کند؛ زیرا مدیریت بحران اقتصادی در افغانستان از کنترل خارج شده است.

٨ كودک از شدت گرسنگی در غرب کابل جان باختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد