پاکستان-در-پی-بارندگی‌های-شدید-و-سیلاب-حالت-اضطرار-اعلام-کرد

پاکستان به دلیل بارندگی‌های شدید موسومی و سرازیر شدن سیلاب، حالت اضطراری در آن کشور اعلام کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دولت پاکستان روز جمعه( 4 سنبله) به دلیل بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب وضعیت اضطرار اعلام کرده و گفته است که این بارندگی‌ها 30 میلیون جمعیت پاکستان را تا کنون متاثر ساخته است.

دفتر شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، روز جمعه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در اثر بارندگی‌های شدید و سیلاب ها ۳۳ میلیون نفر در سراسر این کشور به گونه‌ای شدید متاثر شده اند.

اداره پاسخگویی به آفات طبیعی پاکستان گفته است که در اثر این سیلاب‌ها ۲۲ هزار خانه در آن کشور به گونه‌ای کابل ویران و بیش از ۵۰۰ هزار خانه‌ای دیگر به گونه‌ای شدید‌ تخریب شده اند.

این اداره گفته است که دو میلیون هکتار زمین‌ زراعتی تنها در ایالت سند آن کشور از بین رفته اند،‌ جاییکه زندگی و معیشت کشاروزان به آن وابسته است.

اداره پاسخگویی به آفات طبیعی پاکستان گفته که در اثر بارندگی‌های شدید توام با سیلاب، از ماه جون تا حالا بیش از ۹۰۰ نفر در سراسر آن کشور کشته شده اند.

به گفته این اداره در 24 ساعت گذشته 34 نفر نیز کشته شده اند.

مقام‌ها در پاکستان گفته اند که سیلاب‌های سال روان میلادی در آن کشور با سیلاب‌های ۲۰۱۰ که بدترین سیلاب در تاریخ معاصر پاکشتان به شمار می رود، قابل مقایسه است.

این در حالی است که سیلاب‌های ۲۰۱۰ بیش از ۲۰۰۰ نفر در پاکستان را کشته و نزدیک به یک‌پنجم قلمرو این کشور را متاثر ساخته بود.

پاکستان در پی بارندگی‌های شدید و سیلاب حالت اضطرار اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد