پرداخت-۲،۲-میلیارد-افغانی-قرضه-به-کشاورزان

صندوق وجهی انکشاف زراعتی ۲،۲ میلیارد افغانی را در پنج سال آینده به شکل قرضه‌های کوتاه مدت و دراز مدت در اختیار کشاورزان و متشبثان زراعتی که از مهاجرت بازگشته‌اند، قرار می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ شیرشاه امیری، معین امور تخنیکی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، امروز ( چهارشنبه، ۹ سرطان) در مراسم امضای تفاهم نامه‌ همکاری میان صندوق وجهی انکشاف زراعتی و وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، گفت که این صندوق در چند سال گذشته ۱۰،۷ میلیارد افغانی را در بخش‌های زراعت تجارتی و فارم‌های مالداری به ۵۶ هزار کشاورز قرضه داده است. 

آقای امیری گفت که با امضا این تفاهم‌نامه، قرار است صندوق انکشاف زراعتی به مهاجرانی که دوباره به کشور برگشته‌اند، قرضه‌های کوتاه و دراز مدت بدهد. 

او تاکید کرد که حداقل میزان قرضه به متشبثان زراعتی که توسط خانم‌ها به پیش برده می‌شود ۱،۷ میلیون افغانی و به سایر تجارت‌های زراعتی ۳،۴ میلیون افغانی می‌باشد. 

امیری بیان کرد که بر بنیاد این تفاهم‌نامه، در سال نخست ۲۵۰ میلیون، سال دوم ۳۲۵ میلیون،  سال سوم ۴۲۲،۵ میلیون، سال چهارم ۵۴۹،۲ میلیون و در سال پنجم ۷۱۴ میلیون افغانی به تجارت‌های زراعتی، انجمن‌ها، اتحادیه، کوپراتیف‌های کشاورزی و مالداری قرضه توزیع می‌شود تا تجارت شان را رونق دهند. 

ایمل آرمان، رییس هیات عامل صندوق وجهی انکشاف زراعتی در این مراسم گفت که قرار است در ۵ سال آینده ۲،۴میلیارد افغانی به کشاورزان و کسانی که به تجارت زراعتی مصروف هستند، قرضه توزیع شود. 

آقای آرمان افزود: کشاورزان و بازرگانان زراعتی که قرضه گرفته‌اند، ۱۲ درصد تولید زراعتی‌شان افزایش یافته و دست کم دو نفر را صاحب شغل کرده اند. 

او تاکید کرد که صندوق وجهی انکشاف زراعتی تنها در بخش تولیدات زراعتی توجه ندارد بلکه در راستای صادرات فرآورده‌های زراعتی کشاورزان نیز تلاش می‌کند؛ زیرا تولید محصولات بدون بازار ارزش ندارد. 

شیر علم‌ امله‌وال، معین پالسی و تطبیق برنامه‌های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در این مراسم گفت که افغانستان بهترین بستر برای کشاورزی و فرصت‌های کاری برای مهاجران که از کشورهای بیرونی بازگشت نموده‌اند، می‌باشد. 

آقای امله‌وال تصریح کرد که فراهم نمودن قرضه‌های صندوق وجهی انکشاف زراعتی در شرایط بیکاری و فقر در کشور زمینه‌ای خوبی اشتغال‌زایی و به ویژه برای مهاجران است. 

صندوق وجهی انکشاف زراعتی در حالی از توزیع قرضه‌های کوتاه و بلند مدت خبر می‌دهد که کشاورزان و مالدارن کشور از پیامد‌های بدی خشک‌سال در سال روان رنج می‌برند.

پرداخت ۲،۲ میلیارد افغانی قرضه به کشاورزان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد