پرواز‌های-ایران-ایر-میان-کابل-و-تهران-آغاز-شد

مسوولان وزارت ترانسپورت و هوانودی ملکی از نخستین پرواز شرکت هوای ایران ایر در افغانستان خبر داد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالستار غروال، رییس عمومی میدان‌های وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی در یک نشست خبری در میدان هوای کابل گفت که شرکت هوایی «ایران ایر» بعد از چند سال نخستین پرواز خود را در افغانستان آغاز کرده است.
او افزود که پرواز‌های این شرکت قرار است هفته یک‌بار به روزهای چهارشنبه‌ میان کابل و تهران و برعکس آن را داشته باشد. 
او تاکید کرد که فضای افغانستان برای پروازهای بین‌المللی امن است و آغاز پرواز شرکت‌های بین‌المللی برای رقابت سالم و تعیین قیمت‌ها نیز مهم می‌باشد.
رییس عمومی میدان‌های وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی می‌گوید که در آینده نزدیک سایر شرکت‌های هوایی خارجی پروازهای خود را آغاز خواهند کرد و این وزارت در تلاش است تا خدمات معیاری را برای آن‌ها ارایه کند.
آقای غروال، می‌گوید که در کنار شرکت‌های هواپیمایی آریانا افغان و کام ایر، شرکت‌هایی هواپیمایی ماهان، کیش و یزد نیز به ایران پرواز دارند که تسهیلات قابل توجهی در اختیار تاجران و سایر مسافران قرار داده است.

رییس عمومی میدان‌های وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی می‌گوید که در آینده نزدیک سایر شرکت‌های هوایی خارجی پروازهای خود را آغاز خواهند کرد و این وزارت در تلاش است تا خدمات معیاری را برای آن‌ها ارایه کند.

در همین حال، محمد رضا صابری، مسوول شرکت هوای ایران ایر در این نشست از این پرواز‌ها ابزار خرسندی نموده و گفت که این شرکت در تلاش است تا خدمات بهتری را برای مسافران ارایه نماید.
از سوی هم، سید صالحی، یکی از خلبانان این شرکت می‌گوید که این شرکت در تلاش است تا پروازهای خود را در افغانستان هفته دو الی سه پرواز افزایش دهد.
گفتنی است که چندی قبل شرکت هوایی "فلای دبی" پس از دو سال توقف، پرواز‌هایش را به کابل از سر گرفت.

با این حال، بعداز سقوط نظام پیشین در افغانستان همه شرکت‌های خارجی پروازهای خود را به افغانستان متوقف کردند و این، فشار بر شرکت‌های داخلی از جمله شرکت هوایی آریانا افغان و کام ایر را، افزایش داد و در مدت سال نزدیک به ۱۲ شرکت‌های بین‌المللی پروازهای خود را از سر گرفته‌اند.

پرواز‌های ایران ایر میان کابل و تهران آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد