پروژه-انتقال-آب-آشامیدنی-از-پنجشیر-به-کابل-آغاز-می‌شود

مسوولان وزارت انرژی و آب می‌گویند که پروژه انتقال آب از پنجشیر به کابل را برای حل مشکلات آب آشامیدنی باشندگان پایتخت به هزینه سه میلیون دالر بزودی آغاز می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا عبدالطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست امروز شنبه(اول اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت:" پروژه به ارزش سه میلیون دالر برای انتقال آب پنجشیر به کابل به زودی آغاز می گردد که با تطبیق آن آب آشامیدنی صحی برای باشندگان شهر کابل تامین می‌گردد.

منصور درباره تطبیق دیگر پروژه‌های وزارت انرژی و آب و گفت:« 80 در صد پروژه‌های زیربنایی این وزارت توسط خارجی‌های تمویل می گردید و اکنون تلاش‌های جدی روی دست است تا از منابع داخلی و به همکاری سکتور خصوصی و سرمایه گذاران این پروژه‌ها تکمیل گردد».

او از جامعه جهانی نیز خواست که پول‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کنند تا بخش از آن در تطبیق پروژه‌های عام المنفعه استفاده شود.

عبدالطیف منصور از سه طرح در ارتباط به سرمایه گذاری، انرژی و تولید برق خبر داده و گفت: با منظوری این طرح‌ها، مشکلات تولید و تامین برق در کشور تا حد زیاد حل خواهد گردید.

او با این اینکه اکنون امنیت سرتاسری در کشور تامین است افزود: درحال حاضر زمینه برای تحقق پروژه های زیربنایی و عام المنفعه مساعد می باشد.

منصور گفت:« در زمان حکومت قبلی سه بخش عمده وزارت، آب، انرژی و برق به صورت پراگنده به پیش برده می شد که اکنون هر سه بخش در ساختار تشکیلاتی دوباره مدغم گردیده است».

این درحالی است که شهروندان پایتخت از نبود آب صحی آشامیدنی شکایت دارند.

پروژه انتقال آب آشامیدنی از پنجشیر به کابل آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد