پروژه-بازسازی-و-آسفالت-بزرگ‌راه-کابل-قندهار-آغاز-شد

پروژه بازسازی و آسفالت بزرگ‌راه کابل – قندهار با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا افتتاح شد.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز (شنبه، ۲۴سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که امور بازسازی و آسفالت پروژه بزرگ‌راه کابل- کندهار از ارغندی تا بازار درانی افتتاح شده است.

در این مراسم افزون بر معاون اقتصادی ریاست الوزرا، ملا محمد عیسی ثانی، سرپرست وزیر فواید عامه و مسوولان ولایتی کابل و میدان وردگ و شماری از نمایندگان سکتور خصوصی نیز حضور داشتند. 

برادر در مراسم افتتاح پروژه یاد شده گفته که ازدحام در بزرگ‌راه کابل - قندهار زیاد است و دو طرف این بزرگ‌راه تخریب شده که گرد و خاک آن خانه‌ها و مسافران این مسیر را به زحمت انداخته است.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا از شرکت‌های قراردادی خواست که کار این سرک را به زودترین فرصت ممکن با صداقت و امانتداری کامل بازسازی نمایند.   

در مراسم افتتاح کار آسفالت بزرگ‌راه کابل - قندهار نمایندگان سکتور خصوصی نیز گفته‌اند که بازسازی این مسیر از جنوب به مرکز و شمال تسهیلات را برای تجارت و ترانزیت فراهم می‌کند. 

با این حال، امور بازسازی بزرگ‌راه کابل- کندهار به ۷ قسمت تقسیم گردیده که از ارغندی تا بازار درانی به طول ۲۷کیلومتر، ۱۱ متر عرض و دو پل بزرگ به طول ۵۰ و ۸۰ متر و دارای ۶۰ پلچک  می‌باشد که نزدیک به یک میلیارد افغانی هزینه دارد. 

دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا در خبرنامه‌ای گفته که این سرک به حمایت امارت اسلامی از طرف سکتور خصوصی در ظرف یک سال بازسازی می‌شود که با تکمیل آن سهولت های لازم برای مسافران  و انتقال اموال تجارتی به میان خواهد آمد.

 

 

پروژه بازسازی و آسفالت بزرگ‌راه کابل - قندهار آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد