پروژه‌‌ها-متوقف-و-مسوولان-شرکت‌ها-به-خیابان-ریختند

اتحادیه شرکت‌های قراردادی انکشاف ملی، می‌گوید که تمام پروژه‌های مهم و حیاتی کشور پس از روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان متوقف گردیده و اکنون کسی صدای ما را نمی‌شنود.

به گزارش افغان نیوز؛ انجنیر نصرت عبدالله، رئیس اتحادیه شرکت‌های قراردادی انکشاف ملی، امروز یکشنبه( 4، میزان ) در یک کنفرانس خبری گفت که امارت اسلامی باید این پروژه های مهم و حیاتی را دوباره انکشاف دهد.

وی افزود که تمام شرکت‌های قراردادی انکشاف ملی با بی سرنوشتی به سر می‌برند و اداره انکشاف ملی حدود 3 میلیارد افغانی از این شرکت‌ها بدهکار هستند.

آقای عبدالله گفت: کار بیش از یک هزار و 80 پروژه نیمه تمام و یا هم درحال بهره برداری با روی کار آمدن طالبان متوقف شده است. وی از مسوولان امارت اسلامی خواست تا سرنوشت  شرکت‌های انکشاف ملی را روشن نمایند.

از سوی هم، نجیب الله هوتک، عضو اتحادیه شرکت های قراردادی گفت که شرکت انکشاف ملی پول کافی به حساب خود دارد و توان پرداخت بدهکار‌های شان را دارا است؛ اما به مشکلات شرکت های قراردادی توجه جدی نمی‌کند.

آقای هوتک تصریح کرد، «شرکت‌های خصوصی قراردادی اکنون امکانات کافی برای پرداخت قرض‌های کارمندان و کارگران شان را ندارند. بنابراین، اگر مسوولان امارت اسلامی به خواسته‌های آنان رسیدگی نکند، دست به اعتراض گسترده خواهند زد.»

در همین حال، حاجی توریالی تجار گفت که قطع کمک‌های کشور خارجی راه حل نبوده و سازمان ملل متحد باید پول‌های منجمد شده افغانستان را رها کند.

وی افزود که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان، تمام ذخایر ارزی کشور در بانک‌های امریکا منجمد شده و تجار های ملی و بانک‌ها هیچ دسترسی به سرمایه‌ها ندارند.

این درحالی است که پس از روی کارآمدن امارت اسلامی طالبان، تمامی کمک‌های جهانی کاهش یافته و ذخایر ارزی کشور در بانک‌های امریکا نیز منجمد شده است.

پروژه‌‌ها متوقف و مسوولان شرکت‌ها به خیابان ریختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد