پناهجویان-افغان-در-کشورهای-همسایه-به-گونه-غیر-انسانی-شکنجه-می-شوند-

برخورد غیرانسانی کشورهای اروپایی و همسایگان افغانستان (ایران، پاکستان، آلمان، فرانسه و عربستان سعودی) با پناهجویان افغانی باعث نگرانی بسیاری از نمایندگان درپارلمان شده است و این عمل کشورهای همسایه را بی احترامی به انسانیت می دانند.

به گزارش آژانس افغان خبر: رمضان بشر دوست، نماینده ولایت کابل، امروز شنبه(۲۷ سنبله) در مجلس نمایندگان گفت: کشورهای را که سران  حکومت وحدت ملی به عنوان کشورهای دوست و همسایگان نزدیک خود می پندارد، رفتار حیوانی با پناهجویان افغان دارند.

او گفت در شماری از این کشور ها پناهجویان افغان را به گونه های مختلف مورد شکنجه قرار میکنند.

آقای بشر دوست اضافه می کند که آزار و اذیت مهاجران افغان به فجیع ترین شکل از سوی این کشورها صورت  می گیرد اما حکومت افغانستان نسبت به این امر بیاعتنا است.

این نماینده مردم کابل اظهارمی دارد که به نمایش گذاشتن، لت و کوب کردن و شکنجه پناهجویان افغان به بدترین وجه از سوی این کشورها صورت می گیرد.

عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان نیزبا ابراز این که از کشورهای اسلامی و دوست نزدیک توقع می رود تا با این پناهجویان به عنوان یک مهاجر افغانی نه بلکه به عنوان یک  مسلمان رفتار نمایند؛ اما کشورهای که خود ادعای مسلمانی میکنند کوچکترین  رفتار اسلامی و انسانیت را در برخورد با این مهاجرین نمی کنند.

گفتنی است که آقای بشر دوست درحین ارایه گزارش این پناهجویان و آزار واذیت آنان از سوی همین مجلس مورد انتقاد قرار گرفت و اجازه نیافت تا تمام سخنان خود را در این زمینه بیان کند.

بر اساس آمار وزارت مهاجرین و عودت کنندگان روزانه بین 4 تا 5 هزار پناهجو به وطن باز میگردند و بیشتر آنها از پاکستان وارد افغانستان میشوند.

در ماه های اخیر به دلیل سرد شدن روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور پاکستان سخت گیری های زیادی بر مهاجران افغان اعمال کرد تا آنها مجبور به ترک آن کشور شوند.

پناهجویان افغان در کشورهای همسایه به گونه غیر انسانی شکنجه می شوند.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد