در-چهار-ماه-آینده؛-هزار-مهاجر-بدون-مدرک-از-پاکستان-به-افغانستان-باز-خواهند-گشت

سازمان بین المللی مهاجرت با درخواست ۲۱ میلیون دلار گفته است که تا آخر سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۴۰۰هزار پناهجوی غیرقانونی از پاکستان به افغانستان عودت خواهند کرد.

به گزارش افغان خبر:سازمان بین الملللی مهاجرت (آی او ام) برای کمک به عودت کنندگان که به صورت غیرقانونی در پاکستان زندگی میکردند خواستار کمک 21میلیون دلاری گردیده است.

نیک بیشاپ سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت اظهارداشته است که بر اساس برآورد این سازمان، تا پایان سال 2016 میلادی بیش از 400 هزار پناهجوی افغان  از پاکستان به افغانستان باز خواهند گشت.

وی افزود: در کنار این تعداد پناهجوی غیرقانونی حدود 200هزار پناهجوی دارای مدرک نیز پاکستان را ترک کرده به افغانستان خواهد آمدند و این امر کا را در شرایط اضطراری قرار داده است.

به گفته سازمان «آی.او.ام»، این سازمان به پناهجویانی کمک می‌کند که مدارک اقامتی قانونی در پاکستان ندارند زیرا این پناهجویان از کمکهای سازمان ملل محروم هستند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده که درخواست 21 میلیون دلار کمک از محل 150 میلیون کمک‌های اضطراری سازمان ملل به پناهجویان افغان صورت می‌گیرد.

بخاطر فشار های حکومت پاکستان بر مهاجران افغان از دو ماه به این سو روزانه بیش از 5 هزار تن به کشور عودت میکنند و در ماه گذشته میزان عودت کنندگان نزدیک به 150 هزار تن رسیده بود.

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان نیز افزایش روند عودت کنندگان را از پاکستان نگران کننده خوانده و خواستار توجه جدی جمعه جهانی و دولت افغانستان شده است.

 

 

در چهار ماه آینده؛ 400هزار مهاجر بدون مدرک از پاکستان به افغانستان باز خواهند گشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد