پول-مردم-افغانستان-را-به-بازماندگان-سپتامبر-ندهید

افغان‌های مقیم امریکا با ارائه سه درخواست جداگانه از دادگاهی در نیویارک خواستند که ۳.۵ میلیارد دالر از دارایی‌های افغانستان را به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر ندهد.

به گزارش افغان نیوز؛ افغان‌های مقیم امریکا در درخواست‌شان استدلال کرده که پول از ذخایر ارزی بانک مرکزی و مربوط به مردم افغانستان است.

در این درخواست‌ها گفته شده است که  نباید مردم افغانستان غرامت اقدام تروریستی که یک گروه را پرداخت کنند.

گزارش نیویارک تایمز گزارش داده است که وکیلان نصیر فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل در درخواست‌های شان به دادگاه نوشته‌اند که آنان از پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر حمایت می‌کنند اما؛ نباید از پول مردم افغانستان پرداخت شود.

در این درخواست آمده است: غرامت نباید از کیسه مردم افغانستان پرداخت شود که از نظر اخلاقی و قانونی نه نقشی در حادثه تراژیک 11 سپتامبر داشتند و نه سهمی در اقدامات تروریستی طالبان.

دردرخواست این گروه آمده است که با این کار، طالبان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، از زیر بار پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان تروریزم در امریکا خلاص می‌شود.
در این درخواست‌ها استدلال شده که طالبان با خشونت حکومت افغانستان را به دست آورده و نباید از پول مردم افغانستان غرامت خانواده‌ها پرداخت شود.

همچنان استدلال شده است که بسیاری از افغان‌ها به ایالات متحده در جنگ با طالبان کمک کردند و مردم افغانستان قربانیان حاکمیت طالبان اند.

این در حالی است که جو بایدن در ماه دلو 1400 خورشیدی فرمان اجرایی را امضا کرد که راه را برای اختصاص 3.5 میلیارد دالر از 7 میلیارد دالر پول‌های منجمد شده افغانستان برای پرداخت غرامت به بازماندگان حملات 11 سپتامبر باز می‌کرد.

پول مردم افغانستان را به بازماندگان 11 سپتامبر ندهید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد