پول‌های-منجمدشده-افغانستان-آزاد-شود

مقام‌های امارت اسلامی و سرمایه‌‌گذاران از جامعه جهانی خواستند تا دارایی‌های منجمد شده بانک مرکزی افغانستان را آزاد نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ روز گذشته (یک‌شنبه، ۶ قوس) در یک نشست خبری گفت که پول‌های منجمد شده مربوط به شهروندان افغانستان است و از جامعه جهانی خواست آن را آزاد نماید.

خیرخواه افزود که با منجمد شدن پول‌های افغانستان بیشترین آسیب را سکتور خصوصی و شهروندان کشور دیده است. او تاکید کرد که باید این پول‌ها بدون قیدوشرط آزاد شوند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی اضافه کرد که مسدود شدن پول‌های افغانستان هیچ توجیه منطقی ندارد.

شیرباز کمین‌زاده، رییس اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت که با منجمد شدن پول‌های بانک مرکزی مشکلات تاجران و سرمایه‌گذران در بخش انتقال پول به بیرون از کشور، افزایش یافته است.

کمین‌زاده افزود که منجمد شدن دارایی‌های بانک مرکزی کشور، بیشترین تاثیرات و زیان را بر تاجران و سرمایه‌گذران وارد کرده است و آنان با بهای گزاف پول‌های شان را به کشورهای دیگر انتقال می‌دهند.

خانجان الکوزی، عضوهیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که از جمع 9.5 میلیارد دالر که امریکا آن را منجمد نموده، دو ملیارد دالر آن پول سرمایه گذاران و سکتور خصوصی است که نزد بانک مرکزی امانت بود.

الکوزی تاکید کرد که منجمد شدن دارایی‌های بانک مرکزی تاثیر مستقیم بالای بخش سکتور خصوصی وارد کرده است که امریکا و جامعه جهانی دارایی‌های مردم افغانستان را آزاد نمایند.

هفته‌ای پیش یکی از سخنگوی دولت سوئیس اعلام کرد که اعضای هیات مدیره صندوق پولی مردم افغانستان، برای نخستین بار به تاریخ ( ۳۰ عقرب) در جنیوا دیدار کردند.

این در حالی است که چندی پیش رویترز گزارش داده بود که ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان از سوی واشنگتن به یک صندوق سپرده‌گذاری (صندوق پولی مردم افغانستان) انتقال داده‌شده است.

پول‌های منجمدشده افغانستان آزاد شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد