پوهنتون-امریکایی،-قرض-شرکت-های-قراردادی-را-پرداخت-نمی-کند

مسوولان سازمان حمایت از تولیدات وطنی و صنعت کاران افغانستان می‌گویند که قانون شکنی و زورگویی مسوولان پوهنتون امریکایی سبب ورشکستگی شماری از شرکت های قراردادی شده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالنصیر رشتیا، مسوول عمومی نهاد حمایت از تولیدات وطنی از صنعت کاران دیروز دوشنبه( 8، دلو ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: نپرداختن پول های هنگفت شرکت های قراردادی از سوی پوهنتون امریکایی از چهارده ماه بدینسو سبب شده تا شماری از شرکت ها به ورشکستگی مواجه شوند.

وی افزود: پوهنون امریکایی در افغانستان با استفاده از زور و نام امریکا پول های شرکت های قراردادی خود را پرداخت نمی کند، قانون شکنی و زورگوی مسئولین پوهنتون امریکایی سبب ورشکست شدن شماری از شرکت های قراردادی شده است.

در همین حال، محمد عمر ضیا رییس شرکت لوژستگی و مواد نفتی می گوید که از ده ماه بدینسو پوهنتون امریکایی پول های باقی مانده را نمی پردازد و در حال حاضر بیشتر از 25 میلیون افغانی بدهکار است. به گفته او، بار ها این موضوع را با فرماندهی پولیس کابل، مجلس نمایندگان، و حوزه مربوطه شریک ساخته‌ایم اما هیچ اداره‌ای توجه نکرده است.

وی از حکومت خواست تا به وضعیت بد اقتصادی مردم و حاکم بودن فقر و بیکاری توجه نموده و از صنعت کاران و سرمایه گذاران کشور حمایت کند و جلو زورگویی های مسوولان پوهنتون امریکایی را بگیرد.

از سوی هم، سمیع احمدی، مسوول شرکت تولیدی تبلیغاتی مارک، می گوید که در حال حاضر ده ها شرکت های تجارتی به دلیل نپرداختن پول های‌شان از طرف پوهنتون آمریکایی ورشکست شده است. حکومت باید جلو چالش های را که مانع کار، فعالیت و رشد سرمایه گذاران در کشور می شود، بگیرد تا کسانی که مصروف کار و وظیفه اند در جمع بیکاران افزوده نشوند.

او گفت: در صورتی که حکومت به خواست های این شرکت های قراردادی توجه نکند، صدها کارمند این شرکت ها دست به اعتراض گسترده خواهند زد.

وی در اخیر از مسوولان پوهنتون امریکایی خواست هرچه عاجل به مشکل شرکت های قراردادی خود رسیدگی نموده و پول های این شرکت ها را زودتر بپردازند. آنان به پوهنتون امریکایی هشدار می دهند که  اگر تا ظرف دو هفته آنچه که حق این شرکت ها است، پرداخته نشود؛ هر حادثه‌ای پیش آمد مسوولیت آن به عهده پوهنتون امریکایی خواهد بود.

پوهنتون امریکایی، قرض شرکت های قراردادی را پرداخت نمی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد