چابهار-بهترین-گزینه-برای-سرمایه-گذاری-افغان‌هاست

بندر چابهار که پروژه مشترک افغانستان، ایران و هند است تا سال آینده به بهره‌برداری سپرده خواهد شد، تا کنون ۱۶۰ شرکت افغانی در این منطقه آزاد سرمایه گذاری کرده اند که این رقم تا سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، این اظهارات را دیشب زلمی ویسا، والی قندهار در دیدار با والی سیستان و بلوچستان در زاهدان ایران بیان کرده است.

به گفته او، چابهار به دلیل متصل به آبهای اقیانوسی و نزدیکی به افغانستان در توسعه اقتصادی ما نقش حیاتی دارد.

آقای ویسا توسعه اقتصادی افغانستان را از اولویت حکومت خوانده و افزوده، بندر چابهار با فراهم کردن زمینه روابط تجاری نقش مهمی در این راستا ایفا خواهد کرد.

پیش از این، هند اعلام کرده بود که بندر چابهار در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و افغانستان از طریق آن به آبهای آزاد وصل خواهد شد.

بندر چابهار در ایران، در کنار دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد که قابلیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ تجاری جهان را دارا می‌باشد.

قرارداد بندرجهاربهار چند سال قبل میان افغانستان، هند و ایران امضا شد  که اکنون در آن برای تاجران افغان زمینی نیز اختصاص داده شده است.

شماری از کارشناسان مسایل اقتصادی، می‌گویند که با تکمیل پروژه بندر چابهار، پاکستان برای تجارت افغانستان، دیگر گذرگاه اصلی نخواهد بود.

چابهار بهترین گزینه برای سرمایه گذاری افغان‌هاست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد