چالش-های-اداره-ملی-استندرد؛-فقدان-برنامه-و-بی-کفایتی-مسئولان

معاون دوم ریاست جمهوری در مراسم گرامیداشت از روز جهانی استندرد، گفت؛ باید اعتراف نماییم که تا کنون موفقانه عمل نکرده ایم، زیرا هنوز هم چالش های عمده اداره ملی استندرد، فقدان برنامه و بی کفایتی مسئولان پنداشته می شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالخالق بابر، سرپریت اداره ملی استندرد(انسا) امروز سه شنبه(1، عقرب) در مراسم گرامیداشت از روز جهانی استندرد، گفت؛ استقلالیت این اداره پس از ارایه طرح های عملی در سال ۱۳۹۶ مورد تصویب پارلمان قرار گرفت و درسال 13۹۷ عملا فعالیت های شان به منظور رفع نیازمندی های ستکور خصوصی و سایر نهادهای ذیربط، آغاز گردید.

وی افزود؛ کسب عضویت سازمان های جهانی و منطقوی، آیسی،  یا اسمیک، امضاء تفاهم نامه های همکاری با سازمان های ملی و بین المللی، امضاء تفاهنمامه های همکاری با ادارات دولتی و خصوصی، ایجاد تریننگ مدرن به کمک موسسه ترکیه از جمله دست آورد های این اداره بوده که نقش این فعالیت ها در بهبود محیط زیست و پیشرفت فعالیت های نهادهای دولتی و خصوصی موثر می باشد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این مراسم گفت: مردم علارغم تمام تهدیدات امنیتی، به پای صندوق های رای رفتند و برای تقویت پایه های ثبات افغانستان اشتراک یافتند، حکومت با وجود تبلیغات بی اساس توسط بعضی از کاندیدان کشور، تعهد شان را مبنی به برگزاری انتخابات عملی نمود، مشارکت گسترده زنان افغانستان در تمام ولایات یک نمایش تغییر بنیادی و تحول بزرگ ملی و بی سابقه بود؛ زیرا برای جهان نشان دادند که مخالفان مسلح افغانستان باید بدانند که مردم افغانستان راه شان را انتخاب کردند.

آقای دانش تصریح کرد؛ اولویت کاری این اداره بهبود کیفیت اموال تجارتی، تامین صحه و مسئولیت مستهلکین و حفاظ از محیط زیست کشور می باشد، این اداره وظایف بسیار مهم و خطیری را بدوش دارد؛ زیرا استندرد در زندگی انسان ها و در بهتر شدن کیفیت خدمات و همجنان در بهبود وضعیت صحت انسان ها نفش بسیار مهم و حیاتی دارد.

وی گفت: اداره استندرد ما یک اداره جوان است که تا کنون در ۱۱ سکتور، حدود ۵۸۵ کد ملی را تدوین و تصویب کرده است. اما این مقدار فعالیت ها در طول یک دهه کافی نیست و باید اعتراف نماییم که تا کنون موفقانه عمل نکردیم، زیرا هنوز هم در میان ادارات و نها های ما جایگاه واقعی شان شناخته نشده و هماهنگی لازم وجود ندارد و چالش عمده این اداره فقدان برنامه و بی کفایتی مسئولین بوده است. بنابراین از رهبری این اداره جدا تقاضا میکنم که با بازنگری پلان ها و تحرک های شان، تجدید نمایند.

عتیق الله نصرت، رییس عامل اتاق های صنعت و تجارت گفت: تطبیق استندرد در رشد اقتصادی سهم بسیار فعالی دارد، زیرا بدون استتدردها که با درنظر داشت واقعیت های عینی جامعه تدوین شده باشد، نمیتوانیم به نیازمندی های اقتصادی خود موفق شویم.

وی تاکید داشت که اکثر مشکلات تجار کشورما عدم کیفیت مواد تولیدات شرکت ها بوده است، زیرا مشکلات زیادی در تطبیق استندرد ها وجود دارد که اکثر شان تطبیق نمی شود. از سوی هم مداخله برخی از نهادها در امور این استندرد، چالش های دیگری است که سد راه تطبیق آن قرار دارد.

چالش های اداره ملی استندرد؛ فقدان برنامه و بی کفایتی مسئولان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد