چاه-های‌-نفت-آمودریا-در-سال-آینده-افزایش-می‌یابد

وزارت معادن و پترولیم ا.ا می‌گوید که در سال ۲۰۲۴ کار ساخت و حفاری ۲۴ حلقه چاه نفت جدید در حوزه آمودریا آغاز می گردد.

 به گزارش افغان نیوز؛ در ایکس وزارت معادن و پترولیم آمده است که رییس شرکت افچین برای سال 2024 طرح ها و برنامه هایی را که در بودجه سال آینده گنجانده شده است با این وزارت مطرح کرده است.

بر اساس خبرنامه، این وزارت می‌گوید که احداث مخازن نفتی به ظرفیت 6000 تن، احداث اتاق های پالایش نفت، نقشه برداری از محدوده 1300 کیلومتری است با نوع 2 و 3، بازسازی 2 حلقه چاه غیرفعال و حفر 22 حلقه چاه جدید اطلاعات و همچنین ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای بسیاری از افغان ها فراهم شده است.

 رییس شرکت افچن این اظهارات را در دیدار با سرپرست وزارت معادن و پترولیم بیان کرده و گفت: در سال 2024 با فعال شدن 24 حلقه چاه جدید، روزانه  2000 تن استخراج نفت افزایش می یابد.

 گفتنی است که این شرکت در حال حاضر دارای مخازن با ظرفیت 4000 تن نفت می‌باشد.

این شرکت می‌گوید که  آینده نزدیک علاوه بر احداث مخازن جدید مخازن دیکری را در قشقری در برخی مناطق دیگر ایجاد خواهد کرد.

با این حال سرپرست وزارت معادن و پطرولیم بر شفافیت استخراج پروژه مذکور و سایر موارد مندرج در قرارداد تاکید کرد و گفته است که برای تعیین انجنیر و متخصصان افغانستانی در حوزه نفت، 3900 دالر امریکایی پرداخت کرده است.

 دلاورمی‌گوید این فرصت را فراهم کرده است و در صورت نبود متخصص در افغانستان، این شرکت می‌تواند با پرداخت حقوق در سطح منطقه، افراد خارجی را نیز استخدام کند.

چاه های‌ نفت آمودریا در سال آینده افزایش می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد