چرخۀ-اقتصادی-کشور-بدون-فعالیت-صرافان-متوقف-می‌شود

رییس جمهور غنی خطاب به اعضای شورای سراسری صرافان افغانستان گفت که اگر فعالیت های شما متوقف شود، چرخۀ اقتصادی کشور حرکت نمی کند، بنابراین صلاحیت تنظیم امور کاری تان را دارید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شام امروز با رئیس و اعضای شورای سراسری صرافان افغانستان در قصر چهارچنار ارگ، دیدار کرد.

در این دیدار، میرافغان صافی، رییس شورای سراسری صرافان افغانستان گفت که صرافان بخاطر برقراری صلح باعزت در کنار دولت قرار دارند و در قسمت تهدید ویروس کرونا، قرار بود مارکیت های خویش را مسدود نمائیم اما پس از فیصله کابینه، تصمیم بر باز بودن آن گرفتیم.

رئیس شورای سراسری صرافان افغانستان پیشنهادات خود را در مورد تنظیم اوقات کاری صرافان از ساعت هشت صبح الی یک بعد از ظهر، ضد عفونی ساختن مارکیت های صرافی در مرکز و ولایات و توزیع پول از ذخیرۀ دافغانستان بانک و قرنطین پول فزیکی ابراز کرد.

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور خطاب به صرافان گفت که تلاش می کنیم تا بدنۀ حکومت در خدمت تان قرار گیرد و به منظور حل مشکلات تان یک شخص معرفی شود تا به گونۀ متواتر با شما در تماس باشد.

در همین حال، رئیس جمهور غنی گفت که اگر فعالیت های شما متوقف شود، چرخۀ اقتصادی کشور حرکت نمی کند، شما یک قشر خاص جامعه هستید و صلاحیت تنظیم امور کاری تان را دارید.

وی افزود که از طریق ویدیو کنفرانس با والیان صحبت کردم و به آنان هدایت دادم که همکاری، هماهنگی و امنیت صرافان را در اولویت قرار دهند.

آقای غنی گفت که تعمیر سابق وزارت مخابرات در اختیار شما قرار خواهد گرفت و اگر می خواهید این ساختمان به مرکز صرافی مبدل گردد، دولت حاضر است به تنهایی یا به گونۀ مشترک آن را ترمیم و به شما بسپارد و در مورد طی مراحل آن با عبدالرحمن عطاش رئیس عمومی اجراییوی شرکت انکشاف ملی نشستی را برگزار کنید.

این درحالی است که کابینه افغانستان روز جمعه (٨، حمل) در نشستی فوق‌العاده "طرزالعمل" مقابله با شیوع کرونا را تصویب کرد که از دیروز، شنبه به اجرا گذاشته شد.

چرخۀ اقتصادی کشور بدون فعالیت صرافان متوقف می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد