چهارکارخانه-تولید-مواد-مخدر-تخریب-و-چهار-قاچاقچی-بازداشت-گردیدند

پولیس مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور چهار کارخانه تولید مواد مخدر را تخریب کرده و در پیوند به هفت قضیه چهارتن را نیز بازداشت نمودند.

به گزارش افغان خبر: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و موا د مخدر با نشر خبرنامه‌یی نوشته که در جریان هفت روز گذشته،پولیس مبارزه با مواد مخدر،ارگان های کشفی و امنیتی کشور در پیوند به ۷ قضیه ۴ تن مظنون به جرایم مسکرات و مواد مخدر را بازداشت کردند.

این افراد از ولایات مختلف کشور بازداشت و با دوسیه های نسبتی شان جهت تعقیب عدلی و قضائی به مرکز عدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات ومواد مخدر ارسال شده اند.

این ۴ تن از ولایات پروان و هرات بازداشت شده اند.

پولیس از نزد این افراد بطور مجموعی مقدار: 22 کیلوگرام هیروئین، 3500کیلوګرام مورفین،4300 کیلوگرام تریاک، 4430 کیلوگرام چرس، 900 کیلوګرام مواد کیمیاوی،180 لیتر مواد کیمیاوی مایع،6 سیت تیلفون همراه و ۲ عراده وسایط نقلیه مختلف را کشف و بدست آورده است.

قطعه خاص مبارزه علیه مواد مخدر، طی این مدت چهار کارخانه پروسس مواد مخدر را در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار که از جمع مواد فوق الذکر مقدار 13310 کیلوگرام مواد مخدر مختلف النوع در آن وجود داشت نیز کشف و از بین برده است.

بربنیادی فقره سوم ماده سیزدهم قانون مبارزه علیه مسکرات ومواد مخدر،قطعۀ خاص مبارزه علیه مواد مخدر وقطعۀ امحای مواد مخدر می توانند مزارع کوکنار وبنگ، مسکرات و مـواد مخـدر، لابـرتوار هـا، وسایل و تجهـیزات مــربوط را بعـد از عکاسی و تصویر برداری ونمونه برداری مواد در همـان محـل تخـریـب ومحو نمایند.

قابل یادآوریست که بازداشت شده گان در حال حاضر در مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر تحت تعقیب عدلی و قضائی قرار دارند.

شایان ذکر است که مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر به اساس ماده های 17 و 18 قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر صلاحیت رسیدگی عدلی وقضائی قضایای که مقدار آن حد اقل ۲ کیلوگرام هیروئین، 10 کیلوگرام تریاک، 50 کیلوگرام چرس،50 کیلوگرام مواد کیمیاوی و 50 لیتر مشروبات الکولی یا مسکرات باشند از سراسر کشور را دارا است.

چهارکارخانه تولید مواد مخدر تخریب و چهار قاچاقچی بازداشت گردیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد