چین-و-طالبان-روی-بازسازی-اقتصادی-گفتگو-کردند

وزارت امور خارجه چین می‌گوید که یک نشست اقتصادی میان چین و طالبان برگزار و روی ارائه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصادی افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین دیروز( جمعه، 10 جدی) گفته که مقام‌های این کشور و ذاکر جلالی، نماینده‌‌ وزارت خارجه طالبان روی موضوعاتی، ارایه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصادی افغانستان گفتگو کرده‌اند.

لیجیان افزوده است؛ این نشست به منظور تطبیق توافقی که میان وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست رییس الوزرای طالبان سال گذشته در دوحه به امضا رسیده بود، برگزار شده است.

او گفته که دو طرف در مورد وضعیت کنونی بشری در افغانستان، بازسازی اقتصادی و پیشرفت در کمک‌های بشردوستانه چین به افغانستان و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرده‌اند.

به گزارش GVS، دو طرف توافق کرده‌اند که در زمینه تقویت حکومت‌داری محلی تجربه‌های‌شان را با هم‌دیگر شریک می‌کنند.

چین در این گفتگو بری ارایه‌ کمک‌های بشردوستانه بیش‌تر به مردم افغانستان و نیز بازسازی اقتصادی این کشور اعلام آمادگی کرده‌است.

حکومت سرپرست طالبان با تایید این خبر گفته است که رییس اداره سیاسی وزارت امور خارجه با رییس بخش آسیای وزارت خارجه چین روی موضوعات مختلف، از جمله بازسازی اقتصادی افغانستان و مسایل بازرگانی به گونه آنلاین گفتگو کرده است.

این در حالی است که با روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی طالبان، چین روابط نزدیک با طالبان برقرار کرده است.

چین و طالبان روی بازسازی اقتصادی گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد