کابل؛-از-کتاب-اشراق‌الاصول-رونمایی-شد

عالمان دین و استادان دانشگاه مراسم رونمایی کتاب اشراق الاصول از آیت الله موحد نجفی تاکید کردند که باید آثار همه علما مورد حمایت قرار بگیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ آنان از دانشجویان خواست که فرهنگ مطالعه را در جامعه گسترش بدهند. 

کتاب اشراق الاصول اثر آیت‌الله موحد نجفی است در ۱۲ جلد نوشته شده است و روز گذشته (سه‌شنبه، ۹ جوزا) با حضور داشت علما، دانشجویان و استادان دانشگاه طی محفلی رونمایی شد. 

محمد رضا مظفری، مسوول دفتر آیت الله موحد نجفی در مراسم رونمایی گفت که این کتاب در مبانی اجتهاد، استخراج و استباط می‌تواند کمک نماید تا دانشجویان رشته علوم دینی به عنوان منبع موثر از آن استفاده کنند. 

مظفری افزود که این کتاب در ۱۲ جلد توسط آیت الله موحد نجفی تحریر و برای استادان و دانشجویان یک اثر علمی در بخش حوزه علمی می‌باشد. 

مظفری در این برنامه تاکید کرد که باید آثار همه علما مورد حمایت قرار بگیرد و از مسوولان حوزه‌های علمیه و مدارس دینی خواست که جنبه‌های قرآن محوری، اخلاق و عقلانیت را پر رنگ‌تر نمایند. 

ضامن علی محقق، یکی از پژوهشگران علوم دینی از عدم توجه حوزه‌های علمیه در مورد قواعد، شناخت احادیث و علم رجال انتقاد کرده و می‌گوید که مسوولان حوزه‌های علمیه مکلف است تا به این رشته‌ها بیشتر توجه نمایند. 

حسین داد شریفی، یکی از استادان حوزه علمیه در این برنامه گفت که حوزه‌های علمیه باید بر گسترش علم و دانش تمرکز کنند چون؛ در حال حاضر داشته‌های حوزه‌های علمیه پاسخگوی نسل امروزی نیست. 

شریفی افزود که جامعه سالم وقتی در یک کشور شکل می‌گیرد که هر فرد جامعه از آموزه‌های اخلاقی در زندگی‌شان استفاده نمایند. 

عالمان دین و استادان دانشگاه‌ها در این برنامه از آثار علمی پژوهشگران و محققان استقبال کرده و از همه اقشار جامعه خواستند که با مطالعه کتاب‌های محققان، آنان را حمایت نمایند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی

 

 

کابل؛ از کتاب اشراق‌الاصول رونمایی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد