کابل؛-برای-بیش-از-۴۰۰-کودک-یتیم-لباس-و-هدیه-عیدی-توزیع-شد

همزمان با گسترش فقر و بیکاری در افغانستان، هیات اعزامی دفتر آیت‌الله یعقوبی، یکی از مراجع تقلید شیعیان به بیش از ۴۰۰ کود یتیم و خانواده بی‌سرپرست هدیه عیدی و لباس توزیع کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ هیات اعزامی دفتر آیت‌الله یعقوبی به رهیر شیخ عمار الهلای که در برای بررسی مشکلات مردم و علما، طلبه‌های حوزات علیمه وارد افغانستان شده است، امروز (سه‌شنبه، ۱۶ جوزا) برای بیش از ۴۰۰ کود یتیم و بی‌سرپرست تحفه‌ای عیدی و لباس توزیع کرد.

سید محمد حسین رضوانی بامیانی، رییس کمیسیون تحقیقات علمی شورای علمای شیعه افغانستان و غصو شورای نظارت بر شهریه و حوزات علیمه شهر کابل در مراسم توزیع این کمک‌ها گفت که ایتام در دین اسلام  از جایگاه برجسته‌ای بخوردار است و دست‌گیری از آنان مسوولیت تمامی شهروندان است.

آقای رضوانی از توزیع ناعادلانه کمک‌های موسسات بیرونی انتقاد کروه و گفت: زنان و کودکان بی‌سرپرست در افغانستان در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند و کمک‌های موسسات خارجی نیز به آنان نمی‌رسد.

آقای رضوانی بامیانی گفت که طبق آمار سازمان ملل ۲۸ میلیون نفر در افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند که از این میان ۴ میلیون آن زنان و کودکان هستند.

او گفت که کمک‌های بشردوستانه موسسات بیرونی در مناطق شیعه نیشین نمی‌رسد و کودکان یتیم و خانواده‌های بی‌سرپرست یکی از آسیب‌پذیر ترین قشر جامعه است که باید در شرایط کنونی به وضعیت‌شان توجه‌ جدی شود.

رضوانی بامیانی گفت که هرچند شرایط برای خانواده‌های بی‌سرپرست دشوار است اما؛ او از مادران کودکان یتیم خواست که در تربیت فرزندان شان توجهی جدی داشته باشند.

آقای رضوانی بامیانی گفت که اگر کمک‌های مراجع شیعیان از جمله دفتر آیت‌الله یعقوبی به خانواده‌های بی‌سرپرست و کودکان یتیم‌ که از کار محروم اند، صورت نگیرد، وضعیت معیشتی آنان وخیم خواهد شد.

به گفته او، برای حمایت و کمک از زنان و کودکان بی‌سرپرست تنها دفاتر مراجع تقلید شیعیان هستند که همکاری می‌کنند.

رضوانی بامیانی افزود: میلیون‌ها دالر از سوی کشورها و موسسات بین‌المللی در افغانستان کمک‌شده است اما؛ هرگز به زنان و کودکان یتیم که مستحق هستند، نرسیده است. 

او گفت: متاسفانه کمک‌های که از طرف مراجع تقلید به مردم افغانستان صورت می‌گیرد، مورد پوشش رسانه‌ای قرار نمی‌گیرد و رسانه‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

آقای رضوانی بامیانی گفت: مراجع تقلید در شرایط سخت در کنار مردم بوده است که دفتر آیت‌الله یعقوبی یکی از آنها است که کمک‌های زیادی کرده و در اقصی نقاط افغانستان هنوز هم جریان دارد.

سید حسن حسینی، عضو هیات اعزامی دفتر آیت الله یعقوبی به افغانستان در مراسم توزیع لباس به کودکان یتیم گفت که برنامه‌های کمکی دفتر این مرجع عالی‌ قدر در افعانستان با همکاری علما ترتیب و در حالی اجرایی شدن است.

او گفت که کمک‌های مادی و معنوی به خانواده‌های بی‌سرپرست و کودکان یتیم در کنار سایر کمک‌های بشری، در اولویت دفتر آیت‌الله یعقوبی قرار دارد.

خانواده‌های بی‌سرپرست از دریافت بسته‌های لباس و تحفه‌ای عیدی ابراز خرسندی کرده و می‌گویند که در آستانه فرارسیدن عید، این‌ کمک‌ها می‌تواند مایه دلخوشی فرزندان شان که از مهر پدر محروم هستند، شود.

این در حالی است که هیات اعزامی دفتر آیت‌الله یعقوبی، برای ده روز به کابل سفر کرده تا مشکلات مردم، عالمان دین و حوزه‌های علمیه را در تمامی ابعاد بررسی و به نزد این مرجع عالی قدر تشیع در عراق انتقال دهد.

 

 

کابل؛ برای بیش از ۴۰۰ کودک یتیم لباس و هدیه عیدی توزیع شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد