کابل؛-یک-فابریکه-ذوب-آهن-افتتاح-شد

مقام‌های حکومت سرپرست در افتتاح فابریکه ذوب آهن فقیری ستیل از تاجران و سرمایه گذاران خواست که در کشور سرمایه‌گذاری نموده و افغانستان را یک کشور صنعتی در جهان معرفی نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ فابریکه ذوب آهن فقیری ستیل امروز ( سه‌شنبه، ۱۳ سرطان ) با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۰ میلیون دالر با حضور داشت مقام‌های دولتی و مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در کابل افتتاح شد. 

‏نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در افتتاح این فابریکه ذوب آهن گفت که پس از تسلط امارت اسلامی در افغانستان امنیت سراسری به وجود آمده و از تمام تاجران و سرمایه‌گذاران خارج از کشور خواست که در کشور سرمایه‌گذاری نمایند. 

عزیزی نقش سکتور خصوصی در زمینه رشد اقتصادی و خودکفایی  کشور مهم دانسته و گفت که امارت اسلامی مثل همیشه از سکتور خصوصی حمایت همه‌جانبه نموده و از تمام تاجران کشور خواست که کیفیت را در تولیدات داخلی مدنظر بگیرند. 

او بیان داشت که حکومت سرپرست بنادر کشور را به حمایت از سکتور خصوصی بازسازی نمود تا خدمات بهتر برای تاجران فراهم شود. 

‏داکتر عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد در جریان افتتاح این فابریکه گفت که هر کشور با حمایت تاجران، سرمایه‌گذاران، صنعت‌کاران و اتحاد مردم به خودکفایی می‌رسد. 

نظری افزود که اکنون زمان آن رسیده تا همه متحد شوند و دست به دست هم داده و افغانستان را آباد نمایم. 

او از تمام شهروندان و ارگان‌های دولتی خواست که از تولیدات داخلی حمایت و استفاده نمایند.

عبدالنصیر رشتیا، رییس اجرایی اتحادیه فابریکه‌های ذوب آهن در جریان افتتاح این فابریکه گفت که فاز دوم این فابریکه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دالر آغاز به فعالیت نموده است.

او گفت که با آغاز کار این فابریکه برای بیش‌از ۷۰۰ نفر به‌گونه مستقیم و برای بیش‌از هزار نفر دیگر به‌گونه غیرمستقیم شغل فراهم شده است. 

رشتیا با این‌که ۴۲ فابریکه ذوب آهن در سرتاسر کشور فعالیت دارد، از حکومت سرپرست خواست تا زمینه استخراج معادن فلز کشور را فراهم نماید. 

خان جان الکوزی، عضو هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان نیز گفت که حکومت سرپرست بخاطر حمایت از تولیدات داخلی باید مالیات را نسبت به گذشته کاهش دهد. 

الکوزی افزود که نبود برق یکی از مشکلات جدی صنعت‌کاران می‌باشد و باید حکومت سرپرست در این زمینه توجه جدی نماید تا تولیدات داخلی افزایش یابد. 

سخی احمد پیمان، معاون اتاق صنایع و معادن در این برنامه افزود که برخی مشکلات سر راه تاجران و صنعت‌کاران وجود دارد و باید امارت اسلامی در زمینه حل آن اقدامات جدی روی دست گیرد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

کابل؛ یک فابریکه ذوب آهن افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد